BasBQ
Beef en Steak

Procureur op de bbq

 
 

Hendrik

Kooltjesharker
Berichten
129
Beste medebbq'ers,

Ik ben deze week lid geworden van het bbqgenootschap en al een paar dingen gepost en leuke reakties ontvangen.
Nog een vraag om een procureur te bbq'en! Wat ik gezien en gelezen heb is om het in-direct te doen, ik heb een Weber 57 en ook van die kolenmandjes. Zal 1 mandje genoeg zijn of raden jullie 2 mandjes aan ? Dan blijft er volgens mij nog genoeg ruimte over om de procureur van 2,7 kg niet boven de mandje(s) te leggen. Ik hoor graag van jullie!
 
Hoi Hendrik, ligt eraan wat je met de procureur wil doen, ga je voor pulled pork, dan ga je voor indirect. Snijd je er plakken van dan mag het indirect.
Ga je voor Pulled Pork, dan raadt ik je aan om niet de bakjes te gebruiken, dat wordt vlug te heet.
Velen gebruiken een ‘snake’ van briketten, een ketting van briketten waarbij je de eerste aansteekt met een aantal brandende briketten, deze steken elkaar om de beurt aan, zo krijg je langdurig een lage temp in je barbecue.
noskos heeft er een mooi filmpje over.


Succes
 
Hoi Hendrik, ligt eraan wat je met de procureur wil doen, ga je voor pulled pork, dan ga je voor indirect. Snijd je er plakken van dan mag het indirect.
Ga je voor Pulled Pork, dan raadt ik je aan om niet de bakjes te gebruiken, dat wordt vlug te heet.
Velen gebruiken een ‘snake’ van briketten, een ketting van briketten waarbij je de eerste aansteekt met een aantal brandende briketten, deze steken elkaar om de beurt aan, zo krijg je langdurig een lage temp in je barbecue.
noskos heeft er een mooi filmpje over.


Succes
Dank je voor de reaktie, ik heb die filmpjes van Noskos gezien ( leerzaam ). Hij doet echter een procureur om pulled pork te maken wel met de minion ( zeg ik het goed ? ) methode! Ik sta dus nog wat in twijfel!
 
Zoals Frits aangeeft kijk ook even het filmpje van Noskos mbt de Snake.

Doordat je bij de Snake vrijwel continue hetzelfde aantal briketten hebt branden is de temperatuur gelijkmatiger en beter te controleren (lees laag te houden) als je in de Weber eenmaal aan de hoge kant zit blijf je de hele run vechten tegen de temperatuur.

Dat is zonde van je procureur.....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Zoals Frits aangeeft kijk ook even het filmpje van Noskos mbt de Snake.

Doordat je bij de Snake vrijwel continue hetzelfde aantal briketten hebt branden is de temperatuur gelijkmatiger en beter te controleren (lees laag te houden) als je in de Weber eenmaal aan de hoge kant zit blijf je de hele run vechten tegen de temperatuur.

Dat is zonde van je procureur.....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Jij ook bedankt voor je berichtje, denk dat ik voor de snake ga. 3 hoog stapelen zag ik, wat zal dat zijn ? Een kilootje aan briketten ? Gaat me niet om die paar euro, maar meer ter indicatie!
 
hoi Hendrik,

word een dag om nooit te vergeten.

De snake is inderdaad wel handig om mee te beginnnen. Je kunt de snake gewoon voor helft tot driekwart in je ketel bouwen. Als je klaar bent onderbreek je de snake, en "zet je de bbquit" de rest van de kolen die overblijven kun je de volgende keer gewoon weer gebruiken.

veel plezier !
 
Laatst bewerkt:
hoi Hendrik,

word een dag om nooit te vergeten.

De snake is inderdaad wel handig om mee te beginnnen. Je kunt de snake gewoon voor helft tot driekwart in je ketel bouwen. Als je klaar bent onderbreek je de snake, en "zet je de bbq" de rest van de kolen die overblijft kun je de volgende keer gewoon weer gebruiken.

veel plezier !
Hoi Bernhard, jij ook bedankt voor je reaktie. Ben er nu uit, ga de snakemethode toepassen. Ga het maandag doen, a.s. weekend te slecht weer voor een langdurige bbq-sessie!
 
Plaatsvervangend enthousiasme en zenuwen hier.. Een jaar geleden zelf mn eerste keer pulled pork gemaakt, en daarmee ook gelijk mn eerste echt lange sessie, wat een dag! Have fun!
 
Hoi Bernhard, jij ook bedankt voor je reaktie. Ben er nu uit, ga de snakemethode toepassen. Ga het maandag doen, a.s. weekend te slecht weer voor een langdurige bbq-sessie!
Papraplu of afdak. Moe ik straks met de shiracha smoked ribbels ook gaan doen.

Maar alle gekheid op een satéstokje, de snake van Frits is de beste oplossing voor je PP.

Ik gebruik ook wel eens voor kleine stukken de bakjes, maar dan wel gelijk klein in temperatuur houden.
 
Ik barbecue ook in de regen hoor, zonder paraplu of afdak. Kan die BBQ best tegen.
Ik gebruik vaak de Minion methode omdat ik te gemakzuchtig (lees lui) ben voor de snake 😂
Maar een snake is voor beginners wat meer ‘fool proof’. Als de Minion uit de hand loopt krijg je hem weer moeilijk terug. Met de snake heb je dat probleem veel minder.
Ik zou ook gewoon een zo lang mogelijke snake leggen. Je kunt hem gewoon stoppen dat is handiger dan later er misschien weer briketten bij te moeten leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan