Beef en Steak

Procureur ontdooien

Memphis

Tondelzoeker
Hallo,

Er staat een pulled pork sessie op de planning. Hiervoor 3x 2,5kg procureur donderdag ochtend uit de vriezer gehaald.
Deze zou ik eigenlijk a.s. zondag gaan bereiden. Maar helaas is er een onvoorziene afspraak door gekomen waardoor ik a.s. maandag de bereiding pas zou kunnen doen.

Ik heb de procureur in de koelkast laten ontdooien (is op moment van schrijven nog niet geheel ontdooid). Is het veilig om te wachten tot maandag? Of... afspraak afzeggen! :LOL: Op het wereldwijde web kan ik helaas geen eenduidige info vinden haha.

Dat moet geen probleem zijn.
Ik weet alleen niet hoe vers de procureurs waren toen ze ingevroren werden.
m.a.w. het "bederf" wordt door het invriezen sterk afgeremd/gestopt maar gaat weer verder als het vlees is ontdooit.
Hoe verser het vlees was tijdens invriezen hoe langer je het na ontdooien, in principe, in de koelkast kan laten liggen.
Die ene dag extra moet geen probleem zijn.

Wat Ewald zegt. Zou nooit een probleem mogen zijn.

Er zou geen probleem zijn, gewoon rustig laten ontdooien en als je gaat bereiden laat het vlees effe op kamer temperatuur en goed droog deppen met keukenrol. Succes!

Dat moet geen probleem zijn.
Ik weet alleen niet hoe vers de procureurs waren toen ze ingevroren werden.
m.a.w. het "bederf" wordt door het invriezen sterk afgeremd/gestopt maar gaat weer verder als het vlees is ontdooit.
Hoe verser het vlees was tijdens invriezen hoe langer je het na ontdooien, in principe, in de koelkast kan laten liggen.
Die ene dag extra moet geen probleem zijn.

Goed om te horen! (y)

Lastig om te zeggen hoe ''vers'' het vlees is. Online bestelling is van afgelopen week.

Vlees dat je bevroren koopt is normaal gezien direct na versnijden ingevroren.
Industriële vriezers doen dat trouwens veel sneller dan onze huis vriezer.
Dus uw vlees zal wel vers in vriezer zijn gegaan.
Als je vlees bij een supermarkt of lokale slager koopt weet je natuurlijk nooit hoelang het er al lag voor je het thuis invriest.

Vlees dat je bevroren koopt is normaal gezien direct na versnijden ingevroren.
Industriële vriezers doen dat trouwens veel sneller dan onze huis vriezer.
Dus uw vlees zal wel vers in vriezer zijn gegaan.
Als je vlees bij een supermarkt of lokale slager koopt weet je natuurlijk nooit hoelang het er al lag voor je het thuis invriest.
Precies wat ik dacht inderdaad.

Gezien het voor een grotere groep is, wil ik hier in geen risico nemen natuurlijk. Vandaar de check.:) (y)

Terug
Bovenaan Onderaan