BasBQ
Beef en Steak

Probleempje CSG

 
 

brownier

Kooltjesharker
Berichten
175
Ik heb gisteren een eerste sessie met de CSG van proQ gedaan.
Loop tegen ??n probleempje aan en ik vraag me af of mijn exemplaar van de CSG niet goed is of dat dit een verbeterpunt voor de CSG is. Probleem is het volgende, Boven het deel waar je normaal het waxinelichtje plaatst zit er ruimte tussen het horizontale gaas en het verticale gaas aan de binnenzijde  waardoor bij het vullen houtmot op het waxinelichtje valt. Is dat bij andere exemplaren ook het geval of is dit een exemplaar met een bouwfoutje?
 
Bij mij is alles gewoon netjes dicht hoor.
 
Bij mij is het ook dicht, hoewel er altijd wel wat mot door het gaas glipt. Ik vul de CSG ook altijd in een (oven) schaal zodat mot wat er doorheen valt of morst makkelijk opgevangen wordt. Daarna ook de mot uit het waxinelichtjebakje wegvegen.
 
OK, is dus met dit exemplaar iets niet goed.
As je CSG vult loopt deel boven waxinelichtje grotendeels leeg. Starten met waxinelichtje is niet mogelijk.
Heb net al een mailtje naar Martijn gestuurd, zal wel goedkomen.
 
Heb je een foto? Dan kunnen we de mogelijke fout herkennen :)
 
Zo hoort hij te zijn, dan kun je vergelijken!

proqcsg3-500x375.jpg


proqcsg2-500x375.jpg
 
brownier zei:
Ik heb gisteren een eerste sessie met de CSG van proQ gedaan.
Loop tegen ??n probleempje aan en ik vraag me af of mijn exemplaar van de CSG niet goed is of dat dit een verbeterpunt voor de CSG is. Probleem is het volgende, Boven het deel waar je normaal het waxinelichtje plaatst zit er ruimte tussen het horizontale gaas en het verticale gaas aan de binnenzijde  waardoor bij het vullen houtmot op het waxinelichtje valt. Is dat bij andere exemplaren ook het geval of is dit een exemplaar met een bouwfoutje?

Dat is bij mij ook zo.
 
Kwestie van het gaas een stukje terug douwen.
 
deze CSG is 2 weken oud, komt bij Martijn vandaan en ziet er zo uit :
IMAG0079_zps4fd538a2.jpg

rondom gesloten dus
 
Als ik mijn CSG vul dan valt er ook mot door het rooster. Ik blaas dan voorzichtig het waxinelicht ruimte schoon en plaats dan pas het waxinelichtje, dat gaat bij mij prima.
 
Bij mij valt er geen mot door het rooster maar tussen zijkantje en naar beneden aflopend deel waar je start.
Ruimte bij mijn exemplaar veel groter dan op de foto's.
Wordt prima opgelost door Martijn van vuur en rook. Krijg een ander exemplaar.
Topservice van vuur en rook!
 
Terug
Bovenaan Onderaan