BasBQ
Beef en Steak

Probleem Weber Summit Kamado E6

Ik zag dat de 'oude' serie Summit Charcoal wordt vervangen in nederland door de serie Summit Kamado ook met en zonder tafel zeg maar.
Eeen stuk goedkoper idd maar kwalitatief denk ik een stuk minder naar wat ik gezien heb allemaal

Op de officiële weber site wordt helaas de 'oude' serie ook niet meer weer gegeven???

Ik had de Summit al heel lang op mijn verlanglijstje en heb vandaag de oude Summit Char Grilling Center maar besteld. :cool::sneaky:
Aan alle foto's en beschrijvingen te zien zijn de ketel/deksel exact hetzelfde als de oorspronkelijke WSC Grill. Sterker nog, Weber maakte al jaren een WSC Grill zonder het kastje voor de gasontsteking... deze was exclusief voor de Australische markt. Want ozzies zeggen altijd: a gas grill? I already got one, in my kitchen! ;)

Zodra het oude onderstel van de WSC Grill wordt toegepast op de deze nieuwe versie van hun "kamado", is het m.i. een prachtig geprijsd alternatief voor alle keramische concullega's. Ik gebruik de gasaansteker vrijwel nooit op mijn WSC Grill. Meestal gewoon een starter of mijn Looftlighter. Voor mij blijft het de perfecte BBQ: goede isolatie, retestabiel in zowel uitvoering als temperatuur, fors oppervlak, koelt snel terug als dat nodig is, makkelijke asverwijdering, compleet geleverd en relatief mobiel. Als dat dalijk allemaal leverbaar is voor iets van 1000-1100 euro... hoop ik dat meer mensen gaan genieten van dit kunststukje van Weber.

Ps. De te vroege (onvoldoende geteste) release is spijtig en lijkt inderdaad bij Weber wat chronisch te worden. Alhoewel, het lijkt meer marktconform: Cyberpunk 2077 anyone?

Groet van een tevreden WSC Grill bezitter.
 
18201004BR_1800x1800-REV.png
De plaatjes op de Weber site zijn aangepast.
Nu met verstevigd onderstel.
 
18201004BR_1800x1800-REV.png
De plaatjes op de Weber site zijn aangepast.
Nu met verstevigd onderstel.
Ziet er beter uit nu.. Benieuwd hoe die (onafhankelijk) gereviewed wordt nu
 
We verwachten ze zo rond medio maart 2021 binnen te hebben.
 
Net de KJC3 van TastyTom gezien en nu die Weber Summit... Mooie spullen! ik krijg bijna spijt van de aankoop van mijn MTP Premium vorig jaar.
Nou ja, een heel klein beetje. Scheelt ook wel in prijs.
 
Ik zie ondertussen op de BE site van weber dat de prijs 1153.95 is.
Stond deze initieel niet op 1099 ?

Lijkt me dat weber de 'correctie' direct aan het doorrekenen is.
 
Ik zie ondertussen op de BE site van weber dat de prijs 1153.95 is.
Stond deze initieel niet op 1099 ?

Lijkt me dat weber de 'correctie' direct aan het doorrekenen is.

Klopt. kijk maar eens goed, overal is 5% bovenop. Ook op de prijzen richting ons (winkels). Wij hadden er gelukkig best wel wat vooraf besteld, maar die raken snel op op het moment.
 
Ik kan er niet bij dat weber de briljante deflector uit de summit charcoal nu vervangt voor de dunne deflector uit de MT Premium... Ik weet oprecht niet waar weber mee bezig is... kosten drukken en er kwaliteit voor opofferen...Ik had de orginele Summit charcoal op mn wensen lijst staan maar de snapjet starter hield me tegen.. nu weet ik het niet meer....denk niet dat ik nog een weber grill ga aanschaffen....dan maar een BGE of KJ
 
Ik kan er niet bij dat weber de briljante deflector uit de summit charcoal nu vervangt voor de dunne deflector uit de MT Premium... Ik weet oprecht niet waar weber mee bezig is... kosten drukken en er kwaliteit voor opofferen...Ik had de orginele Summit charcoal op mn wensen lijst staan maar de snapjet starter hield me tegen.. nu weet ik het niet meer....denk niet dat ik nog een weber grill ga aanschaffen....dan maar een BGE of KJ
Is de dunne reflector dan zoveel slechter ? Ik ben het met je eens dat het niet hoort, het voelt als een stap naar beneden maar als ie hetzelfde doet dan maakt het niet veel uit naar mijn idee.

Gr Spijkie
 
Ik wil die nieuwe deflector ook eerst ff testen. We hebben de "oude" deflector gewoon liggen. Kan je als spare part bestellen.
 
Gister besteld bij de Weberstore. Handig pre-order pakket erbij, dus toch maar besteld voor 1 maart. Nu (af)wachten tot medio maart. Nu al ongeduldig wanneer dit zou zijn. Hoe het met de deflector is, zie ik dan wel weer. Nu heb er ik er geen en dat gaat prima.
 
Ik heb die "nieuwe" deflector gehad in de weber 5775 en heb de "oude" deflector nu in mijn summit. Ik denk oprecht dat ze beide hetzelfde werk leveren. Het is gewoon een kostenplaatje. 1 plate voor zowel de ketel als de summit is gewoon goedkoper te maken. In de 5775 deed hij prima zijn werk. Ik verwacht geen problemen
 
Terug
Bovenaan Onderaan