BasBQ
Beef en Steak

Probleem Weber Summit Kamado E6

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.854
Weber heeft niet veel geleerd van hun problemen met de SmokeFire 🙄

Vier dagen geleden postte Weber Nederland foto’s op Instagram van de Weber Summit Kamado E6, de nieuwe versie van de Summit Charcoal waarbij het gas gedeelte verwijderd is.

In de VS is deze barbecue vorige maand op de markt gekomen en waren er klachten over het onderstel. Dat zou door de constructie ervoor zorgen dat deze Summit een beetje wiebelt. Niet fijn natuurlijk en ook niet iets dat je verwacht van een barbecue van 1100 euro.

Weber heeft gezien het bericht op hun Amerikaanse site een oplossing die binnenkort wordt uitgerold.

Ik ben dol op mijn Webers, laat ik dat voorop stellen, maar er is de laatste tijd toch wel iets mis bij Weber.
De SmokeFire was niet goed getest en had heel veel kinderziektes. Bij een deel van de Premiums was een probleem met de onderste regelschuif waardoor deze niet goed afsloot. En nu dit weer.

De nieuwe producten worden te snel in de markt gezet zonder ze eerst grondig te testen.
Uiteindelijk worden de problemen wel opgelost maar als early adopter ben je er tegenwoordig niet zeker van dat je het uiteindelijke model koopt.

Dus ben je in de markt voor een nieuwe Weber kijk dan naar een oud, vertrouwd model als je het niet ziet zitten om later misschien modificaties uit te moeten voeren.

Dit bericht komt van de Amerikaanse site:

In late November, we launched the Summit Kamado E6 Charcoal Grill for charcoal fanatics looking to unlock the wide variety of flavor and food possibilities available from kamado-style grilling.

During the initial production of the grill, while product orders arrived at our customers’ homes, we became aware of a “wobbling” effect to the grill stand. While a very slight wobble is expected in a stand versus a welded design, we have determined the current stand does not meet our high-quality standards. Please note there are no safety concerns with the Summit Kamado E6 Charcoal Grill.

This mirrors valuable feedback from a few owners of the Summit Kamado E6 Charcoal Grill on their experience with this new product. We thank these owners for their comments and questions – it is very much appreciated.

For our grillers, we won’t settle for anything less than an exceptional experience with the Summit Kamado E6 – or any of our products. And we certainly would have liked to identify this issue with the stand much sooner.

We’re working to resolve this quickly. We stand behind the high performance of the Summit Kamado E6 and the great food it will help you share with family and friends.

WHAT ARE WE DOING TO ADDRESS THIS MATTER?

Our Customer Care team is contacting all current Summit Kamado E6 owners to replace their Summit Kamado Grill at no additional cost.

If you purchased a Weber Summit Kamado E6 Charcoal Grill and have not been in touch with our Customer Care team, please contact us:

Phone: 1-800-446-1071

Email: support@weberstephen.com

Today, we are producing Summit Kamado E6 Charcoal Grills with the improved, sturdier stand. And as soon as we have inventory available, we will make the grill available for purchase.

If there is anything we can do to make your grilling experience better, please get in touch. We will provide full assistance to anyone experiencing an issue, at no cost. And we will take your grill back if you aren’t 100% satisfied.

Thank you for your patience, understanding, and for being a Weber.

E135E454-9878-4262-8990-3952F494B16B.png
 
Vaak zie je dat kwaliteitsfabrikanten op een gegeven moment toch gaan proberen de kosten te drukken. Helaas gaat dat vaak ten koste van de kwaliteit.
Vervolgens moeten ze diep door het stof en een aantal klanten kwijt raken om in te zien dat het juist de kwaliteit is die zichzelf verkoopt.
Hopelijk gaat weber dit inzien want de serieuze bbq-er is best bereid voor een goed product te betalen. Weber is niet voor niets een grote jongen geworden.
Kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijskaartje en daar is niets mis mee.

Hopelijk gaan ze het licht zien.
 
Er is een fix, alleen ze zeggen niet hoe ze het hebben gefixt. Afwachten dus ;-)
"improved, sturdier stand", tja dat kan natuurlijk van alles zijn. Zullen ze dezelfde oplossing hebben gebruikt als van de Summit Charcoal?
 
Dat is met veel zo, ik heb al meer dan 20 jaar een handel in tweedehands fietsen, alleen de goede Nederlandse merken zoals Gazelle, Batavus enz.
De prijzen blijven redelijk stabiel maar ik zie de kwaliteit zo achteruit gaan, bv onderdelen die vroeger in aluminium waren nu in plastiek, merkfietsen die na een paar jaar onder de laklaag beginnen te oxideren was vroeger ook ondenkbaar enz.
 
De reden zal waarschijnlijk cost cutting zijn inderdaad, hoewel er natuurlijk ook een flink deel van de prijs van de originele summit afgaat. Maar wat ik niet begrijp is dat zo'n product de deur uitgaat met zo'n 'stom' probleem: ofwel wisten ze het, en hoopten ze er mee weg te komen. Ofwel wisten ze écht niet dat de Q wiebelt, en dan hebben ze gewoon slecht getest.
Als Weber hier meeleest: ik wil gerust wat nieuwe spullen testen. Een wiebelende BBQ haal ik er zo uit 😜
 
De versie die in Nederland uitgebracht zal worden zal inderdaad inclusief de upgrade zijn.
Ik heb hem zelf nog niet in handen gehad, dus kan over de poten moeilijk oordelen. Wel over de ketel, want die is hetzelfde als de Summit Charcoal en die werkt als een trein. Ben wel benieuwd naar de diffuser plate.
 
Is een beetje de tendens. De consumenten willen goedkoop en liefst voor de laagste prijs. Dat zie je ook met de opkomst van kamado's in het lagere prijssegment zoals basterd. De action ook zo'n voorbeeld maar dan op een ander vlak.

Wel jammer dat kwaliteits merken daar in mee gaan. Maar anderen springen daar dan Wel weer in.
 
De versie die in Nederland uitgebracht zal worden zal inderdaad inclusief de upgrade zijn.
Ik heb hem zelf nog niet in handen gehad, dus kan over de poten moeilijk oordelen. Wel over de ketel, want die is hetzelfde als de Summit Charcoal en die werkt als een trein. Ben wel benieuwd naar de diffuser plate.
Rond 18m45s laat ie de diffuser plate zien. Zitten geen scharnieren in.
 
Ok de meneer heeft een nieuwe video gemaakt en daarin wordt uitgelegd wat de veranderingen zijn.

Kijk rustig zelf het filmpje als je zin hebt, maar dit zijn volgens mij wel de belangrijkste zaken die gemeld worden:
  • De bevestiging van de poten is anders. Ze zullen nu op een andere manier bevestigd worden (vastgeschroefd?) aan de barbecue.
  • De poten zullen dezelfde ondersteuning hebben die ook op de WSC zat. Die zwarte dwarslatten onder bij het rooster.
  • Er schijnen ook grotere wielen onder te komen (4" ipv 3"), die alle 3 vastgezet kunnen worden.
  • De RVS toolhaak is niet meer aanwezig, maar is vervangen door haken toe te voegen aan het plastic logo die aan de voorkant van de BBQ wordt bevestigd.
    • Verder zou alles hetzelfde moeten zijn als op de WSC (ook geen andere topvent, geen andere roosters, etc)
      • De diffuser werd niet genoemd in het filmpje, maar die zal waarschijnlijk dus wel veranderd zijn zoals al eerder bekend was.
 
Denk dat er gewoon een triangel voor de poten komt. Dan is hij op de gasontseking en de diffuser plate dus gelijk aan de Summit Charcoal. Hij is alleen de helft voordeliger.
 
Zit de doorvoer voor de DigiQ e.d. er nog op?!? Want die maakt je leven een stuk gemakkelijker als je zo'n systeem hebt. :)
 
Ah, eerste video 21:50, de doorvoer zit er nog op 😅
 
Nou ja, als je bezig bent het gat voor die gasstarter dicht te maken is het een kleine stap naar dat andere gat 🤣
 
Volgend huis, grotere tuin, dan komt er wel een andere bbq. Ik vind deze alsnog wel echt enorm tof.
Ik vind hem mooi, en hij is groter dan de rest, haha
 
Triestige tendens. De ongeveer-cultuur zet 'm door. Dat is spijtig. Ik zie die cultuur ook meer en meer doordringen in de algemene maatschappij.
 
Ik zag dat de 'oude' serie Summit Charcoal wordt vervangen in nederland door de serie Summit Kamado ook met en zonder tafel zeg maar.
Eeen stuk goedkoper idd maar kwalitatief denk ik een stuk minder naar wat ik gezien heb allemaal

Op de officiële weber site wordt helaas de 'oude' serie ook niet meer weer gegeven???

Ik had de Summit al heel lang op mijn verlanglijstje en heb vandaag de oude Summit Char Grilling Center maar besteld. :cool::sneaky:
 
Terug
Bovenaan Onderaan