BasBQ
Beef en Steak

Probleem: scharnier zit vast bij BGE medium

 
 

Jorte

Pitmaster
Berichten
951
Ik had net mijn ei aangestoken en na 5 minuten ging ik controleren en deed dus de deksel open en toen wilde die niet meer dicht Ik krijg hem tot halverrwege dicht, maar dan stopt het.
Forceren gaat niet goed zonder zaken kapot te maken denk ik. Beetje heen en weer (omhoog) lukt wel, maar ook heel stroef
Omdat vuur brandde heb ik deksel er afgehaald (door band los te maken) en af te dekken met planken en onderschuif dicht. Zo te zien dooft ie wel nu.
Is nu donker en met zaklamp kan ik zo snel nix vinden.
Morgen in het licht maar verder, maar als iemand vast suggesties heeft hoor ik dat graag!
 
Wat een drama-scenario zeg... WD-40 zou ik mee beginnen!
 
Op het scharnierpunt zit waarschijnlijk een bout met moer, half slagje los draaien, eventueel nog een halfje om te proberen?

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 5 met Tapatalk

 
Dank voor suggesties, ga er morgen mee aan de slag.
Vlees verder in de pan klaargemaakt....stuk minder leuk ~X(
 
Zo flink Kl*te moment.... Sowieso wat WD40 erop en moer losdraaien als het nodig is.
 
En inderdaad....opgelost! WD40 laten inwerken en moertjes losser heeft gewerkt  :)
Gelukkig was het vuur pas net gestart en was ik geen pizza aan het maken (met groot vuur) anders had ik echt een probleem gehad
Dus opletten allemaal...niet alleen of ze wel goed vast zitten, maar bij het scharnier moeten ze ook een beetje los zitten.

Ik moet wel een keer aan de slag om de onderbeet weg te werken (toch beetje geforceerd denk ik).
 
Vooral veel gebruiken helpt!
 
En af en toe wat onderhoud, drupje olie of zo wellicht?
 
Jorte zei:
En inderdaad....opgelost! WD40 laten inwerken en moertjes losser heeft gewerkt  :)
Gelukkig was het vuur pas net gestart en was ik geen pizza aan het maken (met groot vuur) anders had ik echt een probleem gehad
Dus opletten allemaal...niet alleen of ze wel goed vast zitten, maar bij het scharnier moeten ze ook een beetje los zitten.

Ik moet wel een keer aan de slag om de onderbeet weg te werken (toch beetje geforceerd denk ik).

Fijn om te horen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan