BasBQ
Beef en Steak

pp

azure

Sprokkelaar
Berichten
34
Ik wil een pp maken van Iberico.
Nu wil je de smaak van dit vlees niet overkruiden.
De slager zegt alleen zout en peper.
Maar krijg je daarmee wel een mooie bark?
Leent Iberico zich hier wel voor of is gewoon een lekkere dikke karbonade beter?
Wie kan me helpen met deze moeilijke vraagstukken :).
 
Met alleen peper en zout krijg je geen bark. Een procureur van twee en een halve kilo heeft veel kruiden nodig omdat je de kruiden alleen aan de buitenkant aanbrengt, bij het pullen verspreiden de kruiden zich door de rest van het vlees.
Weet niet wat je voor de Iberico moest betalen maar zou het wel gewoon proberen.
 
is een duur stuk vlees lijkt me, kan wel begrijpen wat de slager bedoelt, maar zou toch opvolgen met wat Frits zegt
 
Ik zou Iberico voor iets anders gebruiken, niet voor Pulled Pork. Je stopt het zo lang in de Smoker dat je de verfijnde smaak eigenlijk helemaal kwijt raakt.
 
Gewoon procureurtje nemen, en de Iberico later met peper en zout gebruiken. Beetje knoflook of ui kan geen kwaad.
 
ik heb uiteindelijk de procureur met bot (1,2 kg) met olijfolie, zout, peper en tijm ingesmeerd.
Daarna op de bge voor 9,5 uur temp rond de 100 cellius. Zoals te verwachten geen bark maar wel een lekker stukje vlees.
Ik vond het vet verassend lekker. Plakken gesneden en niet gepulled.
Slager zei ook gewoon bereiden als een gewoon stuk procureur,dan wel met zout en peper.
Het vlees heb ik gekocht bij Sjek Floor in Nijmegen. Hij fokt zijn eigen Iberico varkens.
Bedankt voor de reacties.
 
Naar welke kerntemperatuur heb je hem gedaan.

En ow ja, we hebben hier een ongeschreven wet, zonder foto's is het niet gebeurd ;)
 
Kerntempratuur 85. Ja ik ken die wet. Maar ik heb al een paar x zitten klooien met photobucket en het is me nog niet gelukt.
Moet er een rustig voor gaan zitten.
 
als je er niet uit komt gewoon vragen he, is altijd iemand die je helpen wilt  ;)
 
Tadaa de foto's.
Ander email adres genomen en de tijd genomen om rustig te lezen.
Ibericoprocureur.jpg
ibericoprocuruur005.jpg
 
heel mooi stuk vlees, ziet er erg smakelijk uit
 
Dat heeft vast gesmaakt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan