BasBQ
Beef en Steak

PP van 2,5 kilo procureur

 

Jeroenvd

Tondelzoeker
Berichten
21
Laatst bij het slachthuis een stuk procureur mee genomen van 2,5 kilo met het plan om hier pulled pork van te gaan maken.
Ik heb het Noskos wedstrijd recept aangehouden maar zonder de injectie (vorige keer met injectie gedaan, wou het verschil proeven)


De procureur, een beetje bij getrimd


Gerubt met de BBQ-Guru All-purpose rub, ingepakt in vershoudfolie en voor 24 uur terug in de koeling


Hier moet het dan gaan gebeuren


Zaterdag ochtend om 6:15 het wekkertje gezet en om 6:30 ging het vuur onder de kolenstarter


Goed uur later mocht de nek er op


Als rookhout heb ik chuncks appel en eik gebruikt, ongeveer 50-50
De begin temperatuur van het vlees was 4 graden celsius en ik had een dome temperatuur van 100 graden Celsius.

Na 5 lange uren wachten de deksel er voor de 1e keer afgehaald om de glaze aan te brengen, had onderhand al een lekker kleurtje en een kern temperatuur van 67 graden Celsius

Voor de glaze


Na de glaze (vlees omgedraaid)


2 uur later 72 graden, tijd om hem in de folie door te laten garen naar de 88


Glaze iets ingedikt


In de folie en door naar de 88


3 uur later was het zover, 88 graden Celsius.


Opnieuw ingepakt en het vocht gebruikt voor de eindsaus


Sausje koken


Pullen!


Het resultaat van 10 uur BBQ


Op een broodje met cole-slaw


Al met al een leuke sessie, gasten waren ook zeer tevreden en dat maakt het altijd extra leuk

Groeten,

Jeroen



 
Ja dat lust ik, stuur maar door!
 
Ziet er goed uit.....maar.......proefde je verschil tussen wel of niet injecteren?
 
@p.buijsm
Ik had sterk het idee van wel, de vorige keer had ik het gemaakt van een hele schouder en die heb ik wel ge?njecteerd, kan ook tussen de oren hebben gezeten :p

 
Oei heerlijk!
 
Mooie run, en was het verschil nu positief of negatief tov de niet ge?njecteerde?
 
lekker hoor, ziet er prima uit, gefeliciteerd met je knor  :)
 
Ben erg benieuwd naar het verschil wat je hebt ervaren met wel en niet injecteren. Verder mooi run!
 
Ziet er lekker uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
@reboot,

Ik had het idee dat de smaak iets flauwer was. Ga de volgende keer weer met doen om beter te vergelijken. De vorige keer was met de paasdagen
 
Ben.ook wel.stiekem benieuwd of het nu veel.verschil maakt met het injecteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan