BasBQ
Beef en Steak

PP stoofpotje?

 
 

Dobey

Stoker
Berichten
328
Weet niet zo goed waar ik deze moet laten. Uiteindelijk wel 6 uur aangestaan dus klonk mij als low en slow.
Hoe dan ook, zaterdag keer een andere aanpak geprobeerd, Normaal gaat de BBQ om 7:00 in de ochtend aan zodat het vlees er de gehele dag op kan liggen. Deze keer hadden we wat minder tijd vanwege andere afspraken, dus uiteindelijk stond hij bij thuiskomst (12:00) aan.

Toen hij eenmaal op temperatuur was (100 graden op het rooster), stuk varkensnek op het rooster gelegd.

Met 60 minuten de DO erbij gezet zodat deze vast kon opwarmen. DO gevuld met:

100ml rode wijn
1 eetlepel sambal
2 theelepels knoflookpoeder
2 theelepels uienpoeder
1 theelepel bieslook

Nadat het vlees er ongeveer 90 minuten op had gelegen zag hij er zo uit:


Vervolgens hem in de DO gelegd en daar rustig door laten garen, tot 96 graden. Eerst bij 94 gecontroleerd, maar zat nog te veel weerstand op het vlees, dus wat langer laten garen. Bij 96 ging de sate prikker er heel soepeltjes in.



Vlees was goed mals, hele lichte wijnsmaak, eigenlijk verwaarloosbaar, uiteindelijk nog beetje van het vocht door het vlees geroerd nadat ik het in zijn geheel uit elkaar had getrokken (vergeten foto van te maken).
 
Is weer eens een andere manier, suddervlees.
was de rooksmaak nog wel goed aanwezig?
 
Jammer dat er geen fotootje is van het getrokken vlees inderdaad..
Leuke manier van bereiden
 
Dat is weer eens een andere manier inderdaad, maar het ziet er wel lekker uit zo.
 
Ja keer wat anders proberen loont soms.. Het verkort zeker je bereidingstijd, dus dat is wel mooi meegenomen
 
Toch 5 uur gespaard zo en de rooksmaak toch nog wat opgenomen, mooi toch
 
Leuke variant. Why not in de ketel. Lekker man.
 
Terug
Bovenaan Onderaan