BasBQ
Beef en Steak

PP met citroen en sinaasappel

 
 

Jorte

Pitmaster
Berichten
951
Afgelopen donderdag mijn eerste pp gemaakt, (deels) op de wedstrijdmethode van Noskos.
Omdat ik in Frankrijk heel lekker varkensvlees met een citroensmaak/saus had gegeten ben ik maar wat gaan experimenteren.
Vlees eerst nachtje in de marinade van citroen- en sinaasappelsap met scheutje calvados.


Daarna beetje standaardrub er op en hij kon op de q

De Igrill mini deed het goed. Leuk ook dat je verloop goed kan zien.

Rond de ruim 5 uur later op 74 graden tijd voor de glaze (marinade met wat sweet baby ray ).

Na 2 uur inpakken

En dit was het resultaat:




Was heerlijk!

 
ziet er goed uit
 
Lekker hoor
 
Ziet er lekker uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gefeliciteerd met je knorrie. Enne.......dat lust ik ook.
 
Lekker hoor!
Proefde je de calvados en sinaasappel smaak in terug?
 
Nice! citroen en sinaasappel, why not. Heerlijk
 
Stoker Joop zei:
Lekker hoor!
Proefde je de calvados en sinaasappel smaak in terug?
Een klein beetje op de achtergrond, de smaken trekken er toch niet echt in, ondanks het injecteren.
(Is natuurlijk ook de vraag hoe het anders smaakt als je niet hebt gemarineerd en geinjecteerd, ik vind dat altijd lastig).
Verder had ik aan einde een heel simpele saus gemaakt van het bewaarde vleessap en marinade uit de folie, verse sinas en citroen, calvados, ahornsiroop, peper en zout en dat wat laten inkoken zodat het dikker werd. Vrij puur dus. Tja, daar stop ik steeds mijn vinger in en proef dan of er van het een of ander wat extra moet. Dat werd erg lekker.
Daarna heb ik  een deel van de restjes overgoten (niet teveel) met de saus en een nachtje laten trekken om te te kunnen vergelijken.
Het vlees was daardoor mooi doortrokken van de smaak, maar bleef nog net in balans.
Leuk hoor, een beetje experimenteren!

 
Je bent niet de enige die problemen heeft met injecteren. De smaak komt niet naar voren en blijft net als bij jou op (verre)achtergrond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan