BasBQ
Beef en Steak

Pp maiden run van de primo.

 
 

Brecht

Gemarineerd
Berichten
1.113
Morgen is het eindelijk zover, de eerste serieuze run met de primo. Zopas de stukken schouden in de rub gezet. 2 stukken gerubt met een carolina bbq rub, eentje met captains luck bbq rub. Morgenvroeg dan de primo op temp brengen en hopelijk kunnen we morgenavond proeven van een heerlijke pulled pork. Alvast enkele foto,s.

15bfe682f5ff9eaa2a8b0328b403d61f.jpg

5c84f87f437fe4f17ae60d2070affbba.jpg

56baa2539fe22403779f0b7d8d0c0537.jpg

b12f1d86eae18766eea5b82332e50dcb.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk
 
Veel plezier!
 
Dank u. Ondertussen heb ik de primo op temperatuur gebracht en liggen de stukken vlees er op. Ook nog vlug enkele ribs die ik gisteren gekregen had in de rub gezet en die er bij gegooid. Kwestie van de Q optimaal te gebruiken. En iets in mij denkt dat de de temp dan ook iets minder schommelt maar dat kan ook gewoon tussen de oren zitten. Wel meet ik op verschillende plaatsen op het rooster serieus verschillende temperaturen. Dan maar de probe in het midden dussen het vlees gemikt. Gelukkig zijn we niet bezig met raketwetenschap, zodoende geen man overboord. Ondertussen wat beeldjes.

3fa739fc5c6634bbb6e739e25eaf4d95.jpg
9e5f652ae8ba314f62f8d1eb58fc1b17.jpg
2dad86d5de0ce69991933c12519f91e7.jpg
b2ce16d9a788ce5d91c2e81a42bb4b44.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Goed bezig! en dan te bedenken dat je ook nog de hoogte in kan  :D
 
Als ik de hoogte zou ingaan zou ik toch tijd tekortkomen om alles op te eten, ofwel te smalle deure  krijgen om er door te kunnen.  Ik heb zo wat de slechte gewoonte om altijd veel te veel voor te maken en in de vriezer te gooien dat die op de duur te klein wordt. Maar zoals veel dingen, hoe groter de portie die gemaakt wordt, hoe beter van smaak. En de vrouw is daar ook wel gelukkig mee tot op het punt dat de diepvries propvol zit, dan moet ik mij weer een tijdje koest houden. Ondertussen is het beginnen miezeren dus alles terug mogen binnen gooien en dan maar zielig naar de q zitten kijken door het raam. En ondertussen nog maar wat glaze voor de ribs klaargemaakt en enkele porties ingemaakt, handig voor als ik tijdens de week savond wat ribs of ander vlees wil op de Q gooien. Maar aangezien het zonder fotos niets gebeurd:
ad248aac68f45c211202f37c3a4d7c1f.jpg
39e537f7e5edba90b0d88c5c8a3a6869.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Lekker bezig!
 
Zopas de ribs in folie gezet en er terug op gegooid. Pp gaat snel vooruit, te snel naar mijn gedacht maar ik zie wel wat het eindresultaat word. Nochtans keteltemp van 113 graden en de pp is na 4uur en een half al op een kerntemperatuur van 81?C. Inpakken ga ik niet doen, aangezien hij vooruit vliegt.
be2d043a65e2b90be900ce5d13c87014.jpg
51a7eb586de21dbdf62d791c4cb99243.jpg
5ff75d81dd19943d6c0c68296018c130.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
2 van de 3 stukken zijn ondertussen klaar, eentje blijf momenteel hangen op 85 graden bij een pit temp van 113 graden maar dat is geen probleem, het weer klaart op en het bier is koud. Ondertussen een foto van de 2 die klaar zijn. Ook kan je de ribs erbij zien die aan het afkoelen zijn om daarna in de diepvries te verdwijnen.
9cd35bb358592e00a25d250683b20818.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Ondertussen gepulled eindsaus erbij gedaan en goedgekeurd. Wel vergeten van een foto te nemen van het eindresultaat. Hier nog een foto van tijdens het pullen. Volgende keer toch inpakken, ik had de indruk dat hij wat droger was dan wanneer ik die op mijn webber klaarmaakte.
8bd5b738e4f301bb24c15710c6e95187.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Dat zou ook wel de oorzaak kunnen zijn. Volgende keer toch expleciet vragen om een stuk met wat meer vet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Is nochtans een stuk schouder maar wssh heeft de slager het als een stuk gebraad versneden. Dat krijg je dan als je de vrouw om vlees laat gaan maar ik klaag niet, met de eindsaus alles mooi sappig gekregen, enkel wat teveel rookhout (okkernoot) gebruikt waardoor de rooksmaak iets teveel overheerste. Volgende keer maar 2 blokjes gebruiken ipv 3. Een primo zal wssh wat meer de rook vasthouden dan een weber. Gelukkig leren we altijd bij door te proberen. Mssh dat ik een volgende keer zelfs voor spiering ga ( ik weet niet hoe jullie dit in nederland noemen, het stuk nek aan de schouder is dit.)

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Brecht zei:
Is nochtans een stuk schouder maar wssh heeft de slager het als een stuk gebraad versneden. Dat krijg je dan als je de vrouw om vlees laat gaan maar ik klaag niet, met de eindsaus alles mooi sappig gekregen, enkel wat teveel rookhout (okkernoot) gebruikt waardoor de rooksmaak iets teveel overheerste. Volgende keer maar 2 blokjes gebruiken ipv 3. Een primo zal wssh wat meer de rook vasthouden dan een weber. Gelukkig leren we altijd bij door te proberen. Mssh dat ik een volgende keer zelfs voor spiering ga ( ik weet niet hoe jullie dit in nederland noemen, het stuk nek aan de schouder is dit.)

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

ja klopt, spiering noemen wij hier een procureur, schouderkarbonade zonder bot  :)
 
BensBQ zei:
Brecht zei:
Is nochtans een stuk schouder maar wssh heeft de slager het als een stuk gebraad versneden. Dat krijg je dan als je de vrouw om vlees laat gaan maar ik klaag niet, met de eindsaus alles mooi sappig gekregen, enkel wat teveel rookhout (okkernoot) gebruikt waardoor de rooksmaak iets teveel overheerste. Volgende keer maar 2 blokjes gebruiken ipv 3. Een primo zal wssh wat meer de rook vasthouden dan een weber. Gelukkig leren we altijd bij door te proberen. Mssh dat ik een volgende keer zelfs voor spiering ga ( ik weet niet hoe jullie dit in nederland noemen, het stuk nek aan de schouder is dit.)

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

ja klopt, spiering noemen wij hier een procureur, schouderkarbonade zonder bot  :)
Zo, weeral iets bijgeleerd. Soms wel wat ingewikkeld die verschillende namen voor een identiek stuk vlees.

Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan