BasBQ
Beef en Steak

PP 3x OTP, WSM en BGE

dave79 zei:
Je had de PP's ook na gereed moeten wegen, dan had je het percentage verloren vocht kunnen berekenen.

Mooie repo weer maat!

Thx, hebben we gedaan en het vocht in een maatbeker. Kon het gisteren even niet zo snel terugvinden. Dan nog, zou het een echte graadmeter zijn? :)
 
Altijd leuk zo'n test, vooral het proeven na afloop
 
Gerard777 zei:
Leuke vergelijking! En mooi verslag!

En 1 ding viel me op; er wordt veel geklaagd over de Weber roosters de laatste tijd. Nu denk ik dat onderstaand plaatje de levensduur van je rooster ernstig be?nvloed

https://m.flickr.com/photos/bidle/15491167818/

Die starter wordt heter dan je BBQ ooit zal worden...

Thx voor de tip, zal in het vervolg niet meer op het bovenste rooster de tarter aanmaken
 
Helemaal leuk zo'n vergelijkende run. Enne iemand fluisterde mij in dat boerharm hier ook een knorrie mee zou moeten verdienen. Ik vind dat ook, dus van harte met je knorrie boerharm!

Enne over de opmerking van Gerard, ik zag dat op de cook-off ook veel mensen doen, ik zou dat persoonlijk dus ook nooit doen. Ik pak altijd het rooster eraf en zet hem op het kolenrooster. Kan even goed en wordt je rooster ook nog eens niet vies van...
 
Thx voor de knor, op naar de koei. De reden dat ik de starter niet op het kolenrooster had staan is omdat ik een smokenator gebruik, dan moet je het kolenrooster afdekken met alufolie om zo de luchtstroom door de smokenator te krijgen. Maar ik zal hem in het vervolg gewoon naast de Q aanmaken. Weet toevallig iemand of je en hoe je de outdoorchef thermocheck kan calibreren, heb hem in kookend water gehangen en de sensor voor de kern geeft 130 graden aan en de 2e sensor geeft 98 graden aan, wat moet of kan ik doen want ik vind niet erg veel op internet van de gourmetchef thermocheck
 
Idd goed punt van de brikettenstarter,... niet bij stil gestaan.


@Boerharm: gefeli met je knor en wat betreft die calibratie,.. wellicht een ander topic openen in de sectie "Rookamer". Denk dat je daar meer kans hebt op reacties.
 
Bidle zei:
dave79 zei:
Je had de PP's ook na gereed moeten wegen, dan had je het percentage verloren vocht kunnen berekenen.

Mooie repo weer maat!

Thx, hebben we gedaan en het vocht in een maatbeker. Kon het gisteren even niet zo snel terugvinden. Dan nog, zou het een echte graadmeter zijn? :)

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar dan weet je wel in welke Q het vlees het meeste vocht verliest, voor een goed vergelijk zouden de 3 stukken ook uit de zelfde schouder moeten komen, dat is wat je bedoeld ook waarschijnlijk?
 
Yep,
De WSM en de BGE kwamen uit hetzelfde varken. De WSM had ook na verhouding iets meer vocht veloren tov de BGE.
De OTP ruim 2x zoveel, maar vooraf hadden we al wel gezien dat er aan het stuk vlees meer vet zat.

Overigens vergeten te vermelden was de BGE overduidelijk zuiniger!! Ondanks dat het kolen bs briketten was. Het verschil was namelijk redelijk groot. De OTP viel nog best mee qua vebruik, maar moest om het 1,5 uur wel worden bijgevuld. Komt naruurlijk ook door de kleine capaciteit van de smokenator. OTP heeft uiteindelijk een briket of 15 meer nodig gehad.
 
Dus de WSM was de grootverbruiker?
 
De OTP heeft 15 briketten meer nodig gehad dan de WSM!
Dus die was de grootvebruiker. :)

Vind de WSM nog steeds zuinig, maar de BGE is gewoon nog een stuk zuiniger. Ook wel logisch natuurlijk met zijn dikke wand.  Daarbij was het buiten nog mooi weer, dus denk als het kouder zou zijn het verschil nog een tandje groter zou zijn.

Ben nu bezig met buikribben op de WSM en de BGE enkel nu ook mooi weer dus ben weer benieuwd. :)
 
Mooie test en zeer leuk om te lezen! :p
 
Leuk verslag van een toch wel gezellige middag.
En nog PP erbij ook. Helemaal goed.
 
Weer een puik verslag! En volgens mij is pp heel erg goed als medicijn om je weer beter te voelen  B-)
 
Gerard777 zei:
En 1 ding viel me op; er wordt veel geklaagd over de Weber roosters de laatste tijd. Nu denk ik dat onderstaand plaatje de levensduur van je rooster ernstig be?nvloed

Die starter wordt heter dan je BBQ ooit zal worden...

Gerard +1
 
Leuk verslag om te lezen THX !
 
Leuke test. Qua zuinigheid is een keramische BBQ inderdaad prima. Ook de stabiliteit vind ik een pluspunt. En het eindresultaat ziet er ook prima uit!
 
Mooi verslag, en geweldige foto's!
 
El Fumarole zei:
Leuke test. Qua zuinigheid is een keramische BBQ inderdaad prima. Ook de stabiliteit vind ik een pluspunt. En het eindresultaat ziet er ook prima uit!

Laatste is zeker waar. Bij de doorsnee sessie merk ik dat ik veel minder hoef te 'sturen' bij de BGE.
 
Bidle zei:
El Fumarole zei:
Leuke test. Qua zuinigheid is een keramische BBQ inderdaad prima. Ook de stabiliteit vind ik een pluspunt. En het eindresultaat ziet er ook prima uit!

Laatste is zeker waar. Bij de doorsnee sessie merk ik dat ik veel minder hoef te 'sturen' bij de BGE.
Precies.  Klein beetje tweaken is meestal zat. Ik ben dol op dat apparaat.
I.c.m. een automatische blower heb je een precisiemachine in handen waar je echt alles mee kunt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan