BasBQ
Beef en Steak

Portobello's met knoflook

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Zaterdag ochtend is het markt in Nijmegen. Daar staat een grote groente/fruit kraam met schitterende producten.
Citroenen zo groot als mango's, de aller roodste aardbeien, zoete frambozen..
We hebben de hele tas vol geladen met groente en fruit, en mochten voor een luttele 17 euro weer vertrekken.
Wat een marges hebben die supermarkten..

Afijn, daar liepen we ook tegen 4 schitterend grote portobello's aan en direct bedachten wij om een 'oud bekend' receptje te maken.
Hij is al eens voorbijgekomen, met een fotowedstrijd zelfs zie ik;
Toen op de trouwe blauw kogel.. dit keer op zijn groene vervanger.
Een lekker receptje waar vooral de hete lucht in de bbq het werk doet.
Dit komt uit het boek 5 Ingredienten van Jamie Oliver, dus we hebben ook maar 5 ingredienten nodig (buiten olijfolie en rodewijnazijn)
- Tomaat
- Knoflook
- Portobello
- Salie
- Geraspte kaas (cheddar of goudse kaas.. wij vinden parmazaan lekker)

De tomaat gesneden, knoflook in dunne plakken, en salie verdeeld in de braadslede.
De portobello's 'geschild', ofwel het bovenste stuk in reepjes eraf getrokken en erbij gedaan.
Dit alles besprenkelt met wat olijfolie en rodewijnazijn.
1653290877574.png


Toen de BBQ heet was (200 graden indirect) de portobello's in de braadslede gedaan en ook wat olijfolie erover.
Dit mocht 10 minuten indirect staan.
1653290978301.png


Er veranderd in die tijd niet heel veel qua zicht, maar de tomaten worden zacht en de smaken beginnen te mengen.
na 15-20 minuten:
1653291019351.png


Vervolgens de portobello's (behalve die ene die de kinderen delen)

1653291049994.png


En weer voor 10-15 minuten de klep dicht houden.
Oja, vergeet niet om een lekker broodje erbij te serveren.
(Leer momentje, op deze manier komt er toch te veel directe hitte onderop het brood.)
1653291098981.png


En toen konden we lekker eten..
1653291141757.png



Voor de jonge papa's:
We hebben de kaas-loze portobello in een blender gegooid met flink wat tomaat en wat stukjes knoflook.
Dit vonden onze kids van bijna 3 en 1 echt verschrikkelijk lekker met wat gekookte macaroni. De oudste wilde ook wel jonge kaas erdoorheen natuurlijk.
2 lege bakjes bij de kids, de oudste vroeg of er nog meer was terwijl wij de sappen weer op zaten te deppen met ons brood.


Genieten, met de hoofdletter G.
 
Dat ziet er meer dan lekker uit, zo simpel en toch heel smakelijk.
Mooie plaatjes en dank voor het delen ik ben echt gek op champignons/paddenstoelen en eet ze vaak, al staan ze er niet altijd op de foto bij..
Deze gaat op de to do lijst en gaat binnenkort gekopieerd worden ;)
 
Deze ga ik ook een keer maken! Het ziet er zeer smakelijk uit. 😋😋

En een keertje vegetarisch is helemaal niks mis mee.

Bedankt voor dit mooie recept en succes met de wedstrijd.
 
Dit is puntgaaf gemaakt. Ziet er lekker uit en gaat op de vega todo lijst.
 
Leuk om dit recept hier tegen te komen! Pas ook gemaakt uit het boek van Jamie Oliver, en ik ga hem zeker vaker maken.
 
Prima idee voor aankomend weekend. Ziet er lekker uit.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik hem al eens voorbij zien komen maar het blijft er ontzettend lekker uit zien. Succes met de wedstrijd Sander!
 
@mrooding
Hij is al eens voorbijgekomen, met een fotowedstrijd zelfs zie ik;
Je bedoelt hier? :')

Bedankt allemaal!
 
Ziet er nog steeds lekker uit Sander. De jongste bij ons is een moeilijke eter. Die lust geen champignons. Maar wel tomaten. Dus ik kan me gerust eens wagen aan dit gerecht 😎 Ik heb zelfs nog nooit die portobello’s gegeten. Goed excuus om het eens te maken. TNX voor de herinnering TOP
 
Dat ziet er heerlijk uit. Niet teveel poespas qua bereiding met een prachtig eindresultaat. Dit moet ik zeker een keer maken.
 
Sander, wat heb je toch geweldige recepten.
Fantastisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan