BasBQ
Beef en Steak

Porkert gescoord. Wat heb ik nog nodig?

 

Tommybear1979

Kooltjesharker
Berichten
172
Vandaag bij de kringloop een porkert 8 gevonden. Enige dat ontbreekt is het boutje om de hendel mee vast te zetten.
Ziet er naar mijn idee aardig uit.
10 euro voor betaald.
Welke accessoires zouden jullie aanraden? lijkt mij leuk om gehakt, hamburger en bijv chipolata worstjes te maken.
c45bdbf1b5974cc447321b4ab311d989.jpg
68db9cf031ce6e5a22ed91e54705eb6a.jpg
e1956516fed4c6504c83369d953965e4.jpg
0066fb0c5739936197ca074b68de040c.jpg
998756cdb362c3b4e544df5b35c9e0a2.jpg
 
dit is wat gezegd word over een handmolen ;)
 
deze gasten hebben werkelijk alles. en als je vragen heb gewoon bellen. ze helpen je graag
 
Ik denk dat er nog een andere maat schijf bij weet niet wat voor maat je nu hebt .
En vulpijp om de darmen te vullen en lekkere worst maken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
best ook nog een 3 en 8mm schijf bijkopen, dan kan je zowat alles maken wat je wil.
Uiteraard ook 1 of meerdre vulhoornen.

Als je dat hebt, kom je al HEEEL ver.
 
Ik begreep dat je het best per plaat dan ook een mes kan gebruiken omdat deze op elkaar inwerken. Hebben jullie nog voorkeuren qua vulhoorn kunststof/rvs?
 
Ik begreep dat je het best per plaat dan ook een mes kan gebruiken omdat deze op elkaar inwerken. Hebben jullie nog voorkeuren qua vulhoorn kunststof/rvs?

RVS is sterker, als je eens een vulhoorn durft te laten vallen breekt een plastieken variant nogal makkelijk.
 
En bij Vuur en Rook hebben ze ook je ontbrekende duimschroef op voorraad



Gertjan is echt een topslager daar kunnen heel veel mensen heel veel van leren, ik ben het alleen niet altijd met hem eens als hij vanuit de slagersstoel in de koksstoel gaat zitten.

Ik weet ook niet waarom, maar hij is altijd al vrij negatief geweest over de handmolens, terwijl het principe van de werking van de grote professionele gehaktmolens hetzelfde is als de kleine handmolens.
Werk koud, daar heeft hij een belangrijk punt, maar dat is geen rocket science dat zal elke worstenmaker/gehaktdraaier je vertellen.

@Tommybear1979 Je hebt een topmolentje gekocht, ja natuurlijk voor huis tuin en keukengebruik, daar ga je geen 100 kilo gehakt in 1 keer mee draaien maar dat is ook de bedoeling niet, toch. ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt gewoon voor hobbygebruik.
Goede vondst die duimschroef (klinkt in t Nederlands toch minder vriendelijk dan in t Engels. Ik zal mijn voorkeur voor vulhoorn bijstellen naar rvs :)
 
Spullen zijn binnen. Heb nu 2mm, 4.5mm en 8mm. Worstvulpijpen, doorvoerplaat, duimschroef voor zwengel en 2 messen.
En ben ondertussen de Worstbijbel aan het lezen.
Om de molen te leren kennen eerst maar eens gehakt maken. Dus deze week maar eens runder riblappen halen en een kruidenmengsel verzinnen.
e691fdaca61cd2760c6c8f68fd075d38.jpg
 
Mooi hoor.
Als je dan toch gehakt gedraaid heb, gelijk darm vullen. Gaat in 1 moeite door en je porkert is toch al vies.
Voor de darmen je slager ff lief aankijken
 
IVM darmen, leg zeker uit wat je wenst te doen want de ene darm is de andere niet.

Voor een standaard braadworstje kan er niet veel mislopen, maar als je wil roken/drogen/koken/curryworsten/... heb je allemaal verschillende soorten snaren voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan