BasBQ
Beef en Steak

Porkert 8

Bbqenegg

Sprokkelaar
Berichten
29
Sinds kort de bezitter van een Porkert 8, nu was ik wat kippendijen aan het doordraaien maar ik moet zeggen dat ik dit wel iets sneller had verwacht. Ben al langer dan een uur bezig..
Vriezen jullie het vlees licht aan als je het voor de tweede ronde doordraait?
 
Hoeveel kg. ben je aan het malen?
kippendijen draai er in 1 keer door, een 2e keer wordt het snel papperig, je dijen kun je het best licht gevroren  erdoor draaien, dit zorgt ervoor dat de vetten niet vloeibaar worden.
 
Hoeveel dijen en door welke plaat?
Ik vries het alleen de eerste keer aan, na het kruiden alleen koud wegzetten.
 
2kg kippedijen, had ik in 3en gesneden (niet meer doen dus)  :blush: en die heb ik 2 maal door de 4.5mm gedraaid... eindelijk klaar :|
 
Bbqenegg zei:
2kg kippedijen, had ik in 3en gesneden (niet meer doen dus)  :blush: en die heb ik 2 maal door de 4.5mm gedraaid... eindelijk klaar :|

2 x door de 4.5 mm  :-O dan heb je kippenmoes.

1x door de 4.5 moet je met 2 kg toch binnen een half uurtje klaar zijn
 
toch ontbeend hoop ik ? heb al veel gelezen van mensen die kip vermalen voor de hond
 
BartG zei:
toch ontbeend hoop ik ? heb al veel gelezen van mensen die kip vermalen voor de hond

BARF, maar dat is een heel ander onderwerp...................Daar heb ik in eerste instantie mijn jupiter 8 ook voor aangeschaft maar dan voor de katten en geen kip :D die bederft rauw te snel.

Ben toch wel benieuwd hoe TS te werk is gegaan, voorheen maalde ik met een Porkert 22, ook in eerste instantie voor de katten maar ons eigen gehakt ging er ook moeiteloos en snel doorheen
 
Het is uiteindelijk allemaal gelukt, Kippen grillworst hangen in de koelkast, morgen garen.. ben benieuwd ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan