BasBQ
Beef en Steak

Porkbelly Burned ends & Texas style Short ribs

Captain

Sprokkelaar
Berichten
27
Zaterdag weer aan de bak geweest.

Dit keer Porkbelly als snack & Short Ribs.

Voor de Porkbelly had ik nog rub liggen van mijn spareribs (Sweet X) en ook de apple elixer BBQ saus. Vervolgens heb ik het recept van NOSKOS gevolgd. Echter omdat alles tegelijk er op ging moest ik wel 1 soort hout kiezen om te roken. De short ribs waren toch wel mijn oogappeltjes. Dit wilde ik goed en stevig gerookt hebben dus Hickory gebruikt. (het resultaat vond ik top) De Porkbelly was super zacht en mooi gegaard. Echter zou ik in het vervolg iets pittigere en minder appel smaak willen. Dit kwam door de BBQ saus die voor het merendeel appelstroop bestaat.

Voor de short ribs de 4 kruiden gebruikt: zout, peper, knoflook & gerookte paprika. De ribben zijn na 3,5 uur in het butcherpaper gegaan.

Zie hieronder de plaatjes voor het resultaat. Groentjes erbij voor de bite en een gepofte aardappel.

Bier van de dag was Karmeliet.

Van boven naar onder:

- De BBQ helemaal gevuld.
- na 3 uur garen en roken
- na 2,5 uur wat suiker, boter en Agavesiroop toegevoegd aan de porkbelly
- na 5,5 uur geglaceerd met Apple elixer BBQ saus
- Short rib ready to eat met een mooie rookring
- Eetsmakelijk




bbq vol rauw.jpg

bbq vol 3uur.jpg
pork belly 3 uur.jpg
pork belly 6 uur.jpg
short rib klaar.jpg
short rib klaar1.jpg
short rib opmaak bord.jpg


short rib opmaak bord eten.jpg
 
Laatst bewerkt:
O wat een feest, het water loopt me in de mond!
 
Damn. Naast het geweldige eindresultaat tevens complimenten voor de presentatie en foto’s!
 
Schitterende maaltijd, en ook nog ergens tijd gehad om aspergetips met bacon klaar te maken. Hulde!
En met Karmeliet heb je sowieso een winnaar in handen.
Proost en eet smakelijk 🤘🏻🍻
 
Dit Is toch helemaal top.
Mooie reportage, prachtige maaltijd en schitterend opgemaakt bordje.
Netjes hoor.

En met een karmeliet erbij wordt zelfs de koning jaloers. Genieten hoor.
 
Laatste foto Is trouwens mooi, groentjes ff aan de kant, eerst het vlees checken :cool: 👊
 
Terug
Bovenaan Onderaan