BasBQ
Beef en Steak

Pork steaks Tootsie's style

 
 
 

Arno

Kooltjesharker
Berichten
233
Door omstandigheden de laatste maanden weinig kunnen lezen op het genootschap en daardoor ook weinig kunnen toveren op de BBQ. Eindelijk kon ik afgelopen weekend weer eens door de filmpjes van NOSKOS wandelen. Een dag ervoor de aflevering van Tootsie gezien bij Snow's BBQ op NETFLIX. En wat toevallig kom ik daar het recept tegen bij NOSKOS BBQ. Ik had nog een prachtige procureur liggen die ik al had laten ontdooien voor de wedstrijd PP, ook een geweldig recept. Maar besloten om aan de gang te gaan met de Pork Steaks. Aangezien ik geen WSM heb, is alles bereid op de Kamado indirect.

IMG_7339.JPEG


Allereerst de procureur een beetje opschonen, en in mooie dikke plakken snijden. Daarna kruiden met het peper en zout mengsel.

IMG_7343.JPEG


Het eitje aangestoken en op temperatuur laten komen, rookhout erbij en roken maar.

IMG_7346.JPEG


Daarna kon het vlees erop en de pret beginnen.

IMG_7345.JPEG


Klep dicht en aan de mopsaus beginnen.

IMG_7337.JPEG


Na 1,5 uur voor de eerste keer het vlees bevochtigen met de mopsaus, welke overigens heerlijk ruikt.

IMG_7350.JPEG


Klep weer dicht en weer een uurtje wachten. Daarna weer moppen en de steaks omdraaien.

IMG_7363.JPEG
IMG_7365.JPEG


Het ziet er al fantastisch uit, en de geur is ook geweldig! Nu om het half uur gemopt en door laten garen tot een kern van 85 graden.
En toen konden deze jongens er eindelijk van af om te rusten onder folie.

IMG_7370 (2).JPEG


Ondertussen wat gebakken aardappeltjes gemaakt en wat boontjes gestoomd.
Het eindresultaat van het vlees was geweldig! Prachtige rookring en geweldige smaak.

IMG_7374 (2).JPEG


IMG_7378 (2).JPEG


IMG_7379.JPEG


Het was weer een heerlijke dag. Genieten! Bedankt voor het lezen.



IMG_7366.JPEG
 
Laatst bewerkt:
Die zijn zoooooooo lekker inderdaad, hier liggen ze ook regelmatig op de BBQ :love: :love:(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Lekker man! Heb ook nog procureur in de vriezer liggen dus weet de volgende bestemming nu. Thanks voor het delen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Mooi verslag van een mooi gerecht!! Bedankt voor het delen, ik heb weer wat inspiratie opgedaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Deze stijgt met stip op de to-do-lijst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Wat ziet dat er goed uit zeg! lijkt me zeker wat!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Oohh dat ziet er wel erg Nice uit... Vond het op Netflix ook zo mooi idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Staat hier ook op de lijst. Echter moet eerst de diepvries leeg om eens te ontdooien en daarna ga ik hem weer vullen en heb al 2 procureurs op de lijst staan. Eentje voor PP en eentje voor deze steaks.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Heerlijk, ziet er fantastisch uit! Welke soort en hoeveel rookhout heb je gebruikt? Hele mooie rookring inderdaad šŸ‘ŒšŸ»
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Yep dat ziet er kneiter fijn uit! Bedankt voor delen van de lekkere plaatjes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Maandag heb ik 2 procureurs gehaald. Deze houd ik in gedachte.
Je gerecht zie er prima uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Hmmmm. Nog steeds niet gemaakt, maar door deze reportage krijg ik er wel heeeeeel veeeeel zin in.
Netjes gedaan. Ziet er goed uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Ziet er lekker uit, zeg! Ik heb ze ook gemaakt laatst na het zien van de Netflix-serie. Was er erg over te spreken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Lekker hoor! Het is dat ik voor deze week de boodschappen al in huis gehaald heb... Volgende week komen deze zeker op tafel!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Donders dit ziet er zo lekker uit zeg!!
Bedankt voor het delen! šŸ”„ šŸ‘
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Lekker zeg. Ik krijg er ook zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Terug
Bovenaan Onderaan