BasBQ
Beef en Steak

Pork Carnitas Nacho's

 
 
 
 
 
 

mrooding

Administrator
Forumleiding
Berichten
1.152
@Bram was dit weekend niet de enige met het idee om Nacho's te maken. We hadden gister wel zin in een 'Mexicaanse avond' en besloten om uit Jord's nieuwe boek 'Burgers & BBQ Bites' de Pork Carnitas Nacho's en Tex Mex burger te maken.

Hiervoor bij de Hanos een stuk procureur gehaald waarvan ik 500 gram heb afgesneden voor dit gerecht
20200509_104301.jpg


De BBQ ging aan op 130 graden en in de tussentijd mocht vlees in de rub. De rub bestond uit komijnpoeder, paprikapoeder, chilipoeder, zout en zwarte peper.

Daarna alle ingrediënten voor de saus in een kleine skillet gegooid:

2 el chipotlepeper in adobosaus
2 witte uien
2 knoflooktenen
2 laurierblaadjess
2 el tomatenpuree
1 tl gedroogde oregano
sap en schil van 2 limoenen
200 ml bier
1 el honing

IMG_1747.jpg


Toen de BBQ op temperatuur was gingen er 2 chunks kersenhout bij en mocht het vlees en de saus 2 uur lang roken. Na 2 uur ging het vlees bij de saus in de skillet en werd het afgedekt met aluminium folie. Dit mocht vervolgens weer 3 uur heerlijk pruttelen.

In de tussentijd heb ik de Pico de Galo klaargemaakt, bestaande uit tomaten, limoen, verse jalapeños, rode ui, koriander, peper en zout.
IMG_1755.jpg


4.5 uur later, toen het vlees bijna klaar was, heb ik de overige ingrediënten klaargezet. De Cheddarsaus bestaande uit 150g cheddar (geraspt) en een bakje Santa Maria Cheesy Nacho Dip mocht opwarmen in een steelpannetje, de Jalapeños werden gesneden en de zwarte olijf plakjes, avocadoblokjes en zure room werden klaargezet.

Toen eenmaal alles klaarstond mocht het vlees van de BBQ af. Er kwamen ons fantastische geuren tegemoet. Het vlees was ondertussen zo mals dat je het bijna kon pullen door er naar te staren ;)

Attachment-1.jpeg


De nacho's in een skillet, vlees met saus (niet alle saus), jalapeños, olijven, avocadoblokjes, een paar schepjes zure room, een genereuze lading Cheddarsaus en tot slot de Pico de Galo: onze Mexicaanse snack was klaar!

IMG_1781.JPG
 
Man man man, als ik dit zo zie denk ik altijd, dat wil ik ook. Ben bang dat ik met dit soort dingen niet uitkom met bereidingstijd of wat dan ook, te veel verschillende dingen waar je aan moet denken, toch maar eens een duik in het (voor mij) diepe maken deze zomer.
Ziet er prachtig uit in ieder geval.
 
Man man man, als ik dit zo zie denk ik altijd, dat wil ik ook. Ben bang dat ik met dit soort dingen niet uitkom met bereidingstijd of wat dan ook, te veel verschillende dingen waar je aan moet denken.
Dit is bij mij ook.
Heb gister wel naar skillets gekeken bij Vuur & Vlam, dit omdat het een sponsor is, en moet daar toch ook maar eens mee gaan beginnen
 
Wow ziet er heerlijk uit! Maareh dat vlees was een soort pulled pork geworden?



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
 
Lekker hoor! Deze ook maar eens proberen. Enig idee of de skillet te vervangen is door een Crueset pan?
 
Eerst bram, nu jij.
Nu wil ik ook nacho's maken. Ziet er heerlijk uit
 
Man man man, als ik dit zo zie denk ik altijd, dat wil ik ook. Ben bang dat ik met dit soort dingen niet uitkom met bereidingstijd of wat dan ook, te veel verschillende dingen waar je aan moet denken, toch maar eens een duik in het (voor mij) diepe maken deze zomer.
Ziet er prachtig uit in ieder geval.

Dit is bij mij ook.

Het lijkt misschien ingewikkeld maar dat is het absoluut niet! Je hebt in het begin tijd zat om zowel het vlees als de saus te maken en daarna gaat het 5 uur op de bbq.. In die 5 uur hoef je maar een paar dingen te snijden en wat kaas op te warmen. Zodra het vlees klaar is is het een kwestie van alles bij elkaar gooien 😅

Wow ziet er heerlijk uit! Maareh dat vlees was een soort pulled pork geworden?

Ja het vlees werd inderdaad gewoon een soort pulled pork. Moet zeggen dat hij nog een stuk malser was dan hoe de PP bij mij meestal van de Q komt. Wellicht door het kleinere stuk i.c.m. de saus waar hij 3 uur in ligt te baden.

Lekker hoor! Deze ook maar eens proberen. Enig idee of de skillet te vervangen is door een Crueset pan?

De barbecue moet maar op 130 graden voor het vlees en de saus dus dat moet wel lukken. Mijn Creuset pan gebruik ik niet op de Q met hoge temperaturen. Ipv de skillet kan je ook gewoon een ovenschaal gebruiken.
 
Die laatste foto is echt geweldig. Wat een kleuren feest op je bord. Schitterend(y)
 
Lekker!
Zou ik graag eens willen proeven 😋
 
Wat een lekkere plaatjes Marc. Heb weer lekker je verslag zitten lezen. Ziet er heel smakelijk uit. Ga ik lekker een keertje na maken
 
Geweldig resultaat Marc!
Zie ik hier al de foto voor de fotowedstrijd of heb je nog meer in petto?
 
Geweldig resultaat Marc!
Zie ik hier al de foto voor de fotowedstrijd of heb je nog meer in petto?

Haha ik bedacht het me ook toen ik het aan het maken was. Het gerecht was al in de maak toen @smokey_jaap het onderwerp koos maar het zou best kunnen. Ik heb nog een ander idee in mijn hoofd wat ik hopelijk zaterdag ga uitvoeren. Daarna kijk ik wel even welke ik het mooiste vind :)
 
Dit ziet er echt geweldig uit. Wij eten vaak een nacho schotel. Deze gaan we zeker uitproberen.
 
Wow, mooie kleuren! Lekker bij de borrel ook!
 
Super recept. Dank voor de inspiratie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan