BasBQ
Beef en Steak

Pork belly burnt ends

 
 
 

Erwin.schimmel

Kooltjesharker
Berichten
188
Zag laatst een topic over burnt ends en moest gewoon ook even langs mijn lokale slager om een mooi stukje buikspek mee te nemen.

Gister het buikspek in kubusjes gesneden van 4 x 4 cm. Vervolgens mijn nieuwe rub gebruikt: Killer Hogs The bbq rub. Nachtje in de koelkast om vervolgens het vlees op de bbq te leggen.

Het vlees eerst -onafgedekt- op de Q gelegd: 120? indirect. Na 2 uur de kubusjes van de Q gehaald en in een alu-bakje gestopt. In de tussentijd een bbq-saus gemaakt van Sweet baby ray's hickory & brown sugar, appelsap en honing. Dit sausje licht verwarmd en in het alu-bakje met de kubusjes gestopt. Daarnaast voldoende boter, bruine suiker en nog een beetje honing om de kubusjes super mals en een tikkeltje zoet te krijgen. Dit alles weer -afgedekt- 2 uur op de Q.
Als laatste nog een beetje bbq-saus in een nieuw alu-bakje gedaan met de kubusjes om een klein krokantje te krijgen.

Al met al weer een geslaagde run. De buikspek was super mals en ik moest opletten dat ik mijn vingers niet erbij opat. Ook zeer tevreden over de nieuwe rub van Killer hogs.
1e8342a99c1cba1c2b417c4d654d9c26.jpg
69de7e219e17125da19c527bbb8b445c.jpg
b4ece1c02f0075d93aa5575887f3ef57.jpg


Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Lekker hoor!
 
Lust ik wel!
 
Lekker!
Smeltend op de tong!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goed gelukt zo te zien. Nice!

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

 
Super lekker burned ends.
 
Ziet er goed uit! Staan hier ook nog op de to do lijst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit! Staan hier ook nog op de to do lijst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan