BasBQ
Beef en Steak

Pork belly burnt ends met een heerlijk biertje

kim

Sprokkelaar
Berichten
32
Afgelopen weekend heb ik Pork Belly Burnt Ends gemaakt volgens de bereiding van Noskos 😍 zo smaakvol en absoluut voor herhaling vatbaar.

Gemaakt met een lekkere coleslaw met rozijnen en een heerlijk biertje 🍺


20230729_105255.jpg
20230729_134523.jpg
20230729_152355.jpg
20230729_173709.jpg
20230729_175651.jpg


Vraag: als ik andere bereidingen voorbij zie komen, is het vlees toch iets minder donker en wat meer rood gekleurd. Ze waren overigens heerlijk en mals, maar had ik het carameliseren in de BBQ saus (Noskos) toch iets minder lang moeten doen? Ik heb naar mijn idee wel gewacht tot het echt ging carameliseren namelijk.

Bedankt alvast!

20230729_185448.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zulke lekker snacks, heerlijk!
En qua kleur; zo lang het niet verbrand is en goed smaakt zou ik het er niet te lang bij stil staan. Ik heb ze een keer of 4 gemaakt en bij mij waren ze ook vrij donker. Doet de naam toch eer aan 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Heel erg lekker gemaakt!
En een prachtig biertje erbij, dat zal er wel bij gesmaakt hebben. 😋😋
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Ziet er heerlijk uit, schuif maar door.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Wat ik zelf anders doe als de noskos methode is het volgende: eerst bereid ik ze los rokend op de bbq. Daarna stoom ik ze in een bak met boter, honing en suiker. Daarna laat ik ze in in de bak zitten en lak ze af met bbq saus. Ze blijven daardoor deels in het vet uit het spek staan wasrdoor ze niet zo droog worden. Ook houden ze dan makkelijker de rode kleur aan. Maar in principe maakt die donkere kleur niet uit zolang het maar niet verbrand is en het gewoon goed smaakt. Ik zie dat je er een heel goed biertje bij hebt dus dat kan niet anders als een succes zijn!
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Wat ik zelf anders doe als de noskos methode is het volgende: eerst bereid ik ze los rokend op de bbq. Daarna stoom ik ze in een bak met boter, honing en suiker. Daarna laat ik ze in in de bak zitten en lak ze af met bbq saus. Ze blijven daardoor deels in het vet uit het spek staan wasrdoor ze niet zo droog worden. Ook houden ze dan makkelijker de rode kleur aan. Maar in principe maakt die donkere kleur niet uit zolang het maar niet verbrand is en het gewoon goed smaakt. Ik zie dat je er een heel goed biertje bij hebt dus dat kan niet anders als een succes zijn!
Dat ga ik een volgende keer ook eens proberen. Dank je wel!
 
Aan tafel!
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
😋mooie combi! Dat zal gesmaakt hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Ziet er toch heerlijk uit Kim 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Ik denk dat de broeders van Sint Sixtus dat ook wel kunnen waarderen!
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Stuur maar door! Ziet er prima uit!!
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Ahh heerlijk!
Als de smaak maar goed is, maakt de rest verder niet uit naar mijn mening

Hoe lang heb je de saus erop gehad?
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Zo te zien iets eerder van de BBQ af. De suikers zijn wat donker geworden. Niet erg verder, zolang het maar niet verbrandt.
 
  • Leuk
Waarderingen: kim
Ahh heerlijk!
Als de smaak maar goed is, maakt de rest verder niet uit naar mijn mening

Hoe lang heb je de saus erop gehad?
Zo'n 25 minuten. Voor de 3e stap heb ik de bak schoon gemaakt, de stukjes weer teruggeplaatst en daarna weer in de BBQ gedaan. Een lichte dip in temperatuur waardoor het een tijdje duurde voordat hij weer op 125 graden was en de saus ging carameliseren. Ze waren zeker niet verbrand 🤗
 
Zo'n 25 minuten. Voor de 3e stap heb ik de bak schoon gemaakt, de stukjes weer teruggeplaatst en daarna weer in de BBQ gedaan. Een lichte dip in temperatuur waardoor het een tijdje duurde voordat hij weer op 125 graden was en de saus ging carameliseren. Ze waren zeker niet verbrand 🤗
Volgende x na 15 minuten ff checken 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan