BasBQ
Beef en Steak

Porchetta

 
 

outwell

Kooltjesharker
Berichten
206
Porchetta gemaakt volgens bbq-nl.
Ik heb geen ronddraaien de spit, maar wel een verticale spit. Dat ging nog maar net goed qua hoogte.
Varkensbuik gevuld met verse kruiden en opgerold en vastgebonden. Daarna op de verticale spit gespietst. Dome op 140 graden gebracht en gewacht tot 70 graden kern. Daarna de dometemp. Naar de 250 graden gebracht en een half uurtje later heb je een knapperige korst.
Resultaat: de huid was knapperig , maar ik ben er niet gek op. Het vlees met kruiden daar in tegen was wel heerlijk!!!!
36271f5eac4a0993065261fac23d350e.jpg
2c383cd2f866b6fc75d97555daf12e10.jpg
f8d0db86284c551b0e94d5b795f0c4c1.jpg
e4ce446c101bc4bbf2bc7c0174161aa8.jpg


Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
 
Wow, die is goed gelukt. mooi om hem zo rechtopstaand te zien!
 
Ziet er top uit!
 
prachtig. ziet er geweldig uit
 
En dat zonder draaispit, netjes.(y)
 
Wat een heerlijk uitziende porchetta, mijn complimenten, ik mis alleen het rood/wit geruite tafelkleed en de fles Chianti in rietenmand 😜
 
Dat ziet er lekker uit had ik wel gelust


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Hij was zeker lekker. Alleen die knapperige huid ben ik niet gek van.
Volgende keer weer eens burnt ends proberen!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
 
Mooie porchetta heb je daar gemaakt. Ziet er geweldig uit. Ik moet hem echt weer eens gaan maken. en dan van buikspek.

Mooie RVS schaal heb je daar. Ik zit al een tijdje te azen op die kleinere RVS bakken met een roostertje er in. Waar heb je die vandaan?
 
Mooie porchetta heb je daar gemaakt. Ziet er geweldig uit. Ik moet hem echt weer eens gaan maken. en dan van buikspek.

Mooie RVS schaal heb je daar. Ik zit al een tijdje te azen op die kleinere RVS bakken met een roostertje er in. Waar heb je die vandaan?
Dank je wel. Ik heb die RVS bak bij IKEA gekocht volgens mij.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan