BasBQ
Beef en Steak

Porchetta

 
 
 

Foxtrot86

Stoker
Berichten
377
De Ingredi?nten



Gewikkeld

firing up the Q



De straf van het wachten












Vandaag heb ik het genoegen gehad om Porchetta te maken. Ik heb hierbij het recept van MeleBest aangehouden.

Geserveerd met een simpele aardappelpuree en argentijnse Salsa Criolla uit Smokey Goodness 2.

Het resultaat was smakelijk, echter wel met een aantekening. De huid was, nog, niet hard/krokant genoeg. Ik denk zelf dat ik het vlees er langer op had moeten laten of misschien nog even op hogere temp??.

Tips zijn welkom.

 
Als of we weer in Itali? zijn lekker hoor, alleen dat bier :D
 
Heb je nog iets gedaan om je zwoerd knapperig te maken? Zo te zien had Mele een stuk zonder zwoerd en vertelt hij daar ook niets over.
Hier op het forum staat een recept van Jeroen Brans, dat ik ook als leidraad gebruik voor het recept op mijn blog waarmee je wel mooie crackling krijgt.
 
noskos zei:
Heb je nog iets gedaan om je zwoerd knapperig te maken? Zo te zien had Mele een stuk zonder zwoerd en vertelt hij daar ook niets over.
Hier op het forum staat een recept van Jeroen Brans, dat ik ook als leidraad gebruik voor het recept op mijn blog waarmee je wel mooie crackling krijgt.
Dan denk ik dat ik 2 recepten door elkaar heb gehaald. Behalve het insnijden/prikken en insmeren met olijfolie niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

 
Heb je dat inprikken en een nacht met zout of baking soda wel of niet gedaan? Want dat maakt namelijk een hoop verschil in wel of geen crackling.
 
Ondanks dat het vel nog niet helemaal knapperig was, ziet het er erg goed uit! Mooi kleurtje ook.
 
noskos zei:
Heb je dat inprikken en een nacht met zout of baking soda wel of niet gedaan? Want dat maakt namelijk een hoop verschil in wel of geen crackling.
Nope, maar dat ga ik voor de volgende keer dan zeker doen.

Het begon aan de buitenkant wel krokant te worden echter niet door en door. Daardoor was het toch taai. Gelukkig was de rest prima van smaak.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

 
Dan weet je nu hoe het wel moet
 
Op de foto?s ziet het er heerlijk uit, succes voor de volgende keer.
 
Mooi hoor! Diezelfde Jeroen heeft samen met ondergetekende een erg fijn recept met mooie foto's 😊 staan in het nieuwste Barbecue Magazine!
 
Terug
Bovenaan Onderaan