BasBQ
Beef en Steak

"Poor Man's Wagyu" skewers

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.420
De inspiratie voor dit gerecht haalde ik bij TV-kok Jeroen Meus, hij gaarde zijn vlees in de oven, ik dacht meteen aan mijn tandoor spiesenset.
2fced42bf9dd69bb19ef7ee7f86a777f.jpg


Een mooi stukje procureur in grote stukken versneden, gekruid met een kruidenmix van Verstegen, beetje zonnebloemolie en wat ketjap manis en dit enkele uren laten marineren, daarna met wat paprika en ui aan de spiesen geregen.

d419135b7f20196db142e12cc1518a0e.jpg


De Bastard had ik intussen ook al aangestoken en opgestookt naar een 180⁰C op de domethermometer
185e7d1f484b28a45d731f54937c1fa7.jpg


Vervolgens rustig de spiesen in de houder gehangen.
de6d8feb9021d605d6b5ff3fdf818ee4.jpg


3de2dee4d7029bbccfa956461826108e.jpg


Een 50-tal minuten later zat de kerntemperatuur rond de 70⁰
dc4268ab5c645bc3fce12b4415761b04.jpg


Geserveerd met een huisgemaakte tzigane saus en orzo.








5c85dab078ebd17a0991d9d4a4d153ac.jpg




Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Gave manier om zulke spiesjes te maken. Weer wat anders dan afgrillen op je rooster.
 
Mooie bereidingswijze. Alleen begrijp ik het wagyu gedeelte niet helemaal.
 
Mooie bereidingswijze. Alleen begrijp ik het wagyu gedeelte niet helemaal.
Die verwijzing maakte de TV-kok zelf, hij is zelf nogal fan van spiering/procureur. Een volgens hem vaak onderschat doch enorm veelzijdig en vooral smaakvol stuk vlees. De verwijzing naar Wagyukomt omdat procureur ook veel intramusculair vet bevat.
 
Die verwijzing maakte de TV-kok zelf, hij is zelf nogal fan van spiering/procureur. Een volgens hem vaak onderschat doch enorm veelzijdig en vooral smaakvol stuk vlees. De verwijzing naar Wagyukomt omdat procureur ook veel intramusculair vet bevat.
Ah op die manier. Zou dan eerder aan een stuk grainfed sucade denken, maar met deze uitleg kan ik ook wel wat.
 
Mooie shaslicks.
Champignons met een half plakje ontbijtspek omwikkeld ertussen doet het ook altijd erg goed
 
Lekker, heb je die spiezen houder zelf gemaakt? Gaat de temperatuur niet hard omhoog zonder topvent? Lijkt me ook ideaal om vis mee te roken.
 
Lekker, heb je die spiezen houder zelf gemaakt? Gaat de temperatuur niet hard omhoog zonder topvent? Lijkt me ook ideaal om vis mee te roken.
Die spiesenset is van LetzQ. Wanneer je zoekt op LetzQ Tandoor kom je ze vast wel ergens tegen. De temperatuur valt goed te regenen via de onderste schuif.
 
Mooi werk. Zou nu best een spiesje lusten.
 
Thxs, mooi cadeautje om te vragen voor kerst 😀

Daar ga je zeker geen spijt van krijgen.
Ik stond eerst ook sceptisch tegenover het feit dat je die spiesen al hangend in de top van je dome gaart. Intussen al verschillende keren gebruikt en steeds een mooie egale garing. Eén keer liep het mis toen ik spiesen had gemaakt met kipfilet, door een combinatie van te grote brokken vlees en waarschijnlijk te lang laten marineren, gleden stukken vlees langs de spiesen naar beneden in de hete kolen.
 
Daar ga je zeker geen spijt van krijgen.
Ik stond eerst ook sceptisch tegenover het feit dat je die spiesen al hangend in de top van je dome gaart. Intussen al verschillende keren gebruikt en steeds een mooie egale garing. Eén keer liep het mis toen ik spiesen had gemaakt met kipfilet, door een combinatie van te grote brokken vlees en waarschijnlijk te lang laten marineren, gleden stukken vlees langs de spiesen naar beneden in de hete kolen.

misschien ne circlips na het laatste stukje steken, kan het niet meer naar beneden schuiven :LOL:
 
Terug
Bovenaan Onderaan