BasBQ
Beef en Steak

Pompoensoep

Chefke

Tondelzoeker
Berichten
21
20221020_170932_copy_461x1024.jpg


Vandaag van mijn fooi oa. een mooie dutch oven voor de grill guru gehaald bij de hornbach en gelijk maar ingewijd.

Herfst, dus tijd voor pompoensoep, heerlijk!

3kg pompoen (fles, hokkaido, muskaat, kan allemaal maar Hokkaido vind ik het lekkerst en hoeft niet geschild te worden)
2 el wokolie
1 grote ui, gesnipperd
3 tenen knoflook
2 tl kurkuma
Scheutje medium dry sherry
3 tl tabasco
2 tl sambal badjak
4 kippenbouillonblokjes
2 el sojasaus
(Zee) zout naar smaak
Vers gekneusde zwarte peper

Bbq aansteken, indirect 180°C
Pompoen ontdoen van zaden en in grote stukken snijden.
Beetje wokolie erover en even husselen
Pompoen op de bbq, lekker roosteren tot gaar.

Ondertussen ui en knoflook snipperen

Ui en knoflook aanzweten in 1 el wokolie, kurkuma erbij, 1 minuut meebakken (voor de vakidioten: myoteren 😘)
Afblussen met sherry en grotendeels laten verdampen.
Pompoen in de pan, water erbij totdat de stukken net onder staan, de rest van de ingrediënten toevoegen, behalve de room en zachtjes door laten koken totdat de pompoen uit elkaar begint te vallen.
Staafmixer erin om glad te maken, room toevoegen, afsmaken en eten maar!

Heerlijk met krokant gebakken rookworst erin, beetje creme fraiche, bosuitje.

Eet smakelijk

20221020_143241_copy_461x1024.jpg
20221020_153956_copy_461x1024.jpg
20221020_154700_copy_461x1024.jpg
20221020_170932_copy_461x1024.jpg
20221020_172851_copy_461x1024.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heerlijk herfstig recept, thanks! mijn kids zijn de ene dag fan van pompoen, de andere dag spugen ze t uit. Ik ben benieuwd hoe ze op een soepje reageren :) oftewel, ik ga m binnenkort maken!
 
heerlijk herfstig recept, thanks! mijn kids zijn de ene dag fan van pompoen, de andere dag spugen ze t uit. Ik ben benieuwd hoe ze op een soepje reageren :) oftewel, ik ga m binnenkort maken!

Je kan er wat wortel in doen, en ook gewoon een fles passata ingooien ofzo. Als ze tomatensoep lusten. En als de smaak wat "fletser" moet zijn, gewoon wat room bijdoen. Hier hebben we ook "moeilijke" eters van 4 en 7 ... Een maatje, gerookte vis (eender wat), sardinetjes gaan we ten, maar owee als we een worstje ofzo serveren, want dat eten we niet ... Maar americain prepare, chorizo (geen pikante) en eendere welke salami gaat er dan weer wel in. Begrijpen wie begrijpen kan. Ik gebruik wel altijd butternet voor mijn soep en ook geen sambal, maar er gaat wel 2-3 wortels in, eventueel zelfs een rode paprika
 
Terug
Bovenaan Onderaan