BasBQ
Beef en Steak

Poffertjes met bacon en ahorn siroop

 
 
 
 

Rogier

Gemarineerd
Berichten
1.091
Ik zocht nog een leuk ideetje voor de fotowedstrijd van deze maand. Een week of twee terug stond ik poffertjes op het fornuis te bakken voor mijn kinderen. Ik zag nog wat zelfgemaakte bacon in de koelkast liggen en dacht; dit zal zeker een gouden combinatie moeten zijn. Everything tastes better with bacon!

Dus het idee was er op tijd, de uitvoering… die liet op zich wachten tot het allerlaatste moment :) Vandaag dus nog even vol aan de bak.

Eerst het beslag gemaakt met wat bloem, boekweitmeel, ei, bakpoeder, suiker, zout en roomboter.

poffertjes-beslag.jpg


Daarna heb ik de barbecue aangestoken. Ik heb gekozen voor mijn Weber omdat ik dit voor deze bereiding wat makkelijker vind met het deksel veel open.
Allereerst de zelfgemaakte bacon krokant gebakken en op een keukenpapiertje laten drogen.

bacon-uitbakken.jpg


Daarna heb ik de boter in een pannetje gesmolten om de poffertjespan mee in te vetten en de poffertjespan zelf ook vast voorverwarmd. Ondertussen heb ik de bacon klein gehakt.

bacon-crumble.jpg


Toen de poffertjespan op temperatuur was heb ik deze ingevet en heb ik een paar kleinere batches de poffertjes gemaakt. Gewoon zoals je altijd doet maar dan lekker wat bacon crumble er op.

poffertjes-met-bacon-crumble.jpg


Daarna afgemaakt met wat extra bacon crumble en maple syrup. Voor papa is het volgende keer lekker deze variant!

poffertjes-op-een-bord.jpg
 
Ha, leuke variant👍🏻

Ik vraag het elke vrijdag aan mijn kids of ze spek willen maar ze kiezen steeds voor stroop. Meer bacon voor papa 😜

Ziet er goed uit 💪🏻
 
Goeie combi!

Zo worden poffertjes voor papa ook weer interessant.
 
Lekkere cobi! Spek met stroop is echt heerlijk!
Vroeger aten we nog wel eens bruine bonen met spek en stroop bij mn oma thuis. Lekker!
 
Goeie combi!

Zo worden poffertjes voor papa ook weer interessant.
Dat zijn ze bij mij sowieso wel hoor, je kunt me wakker maken voor poffertjes, ook voor de klassieke 😄
 
Hé, eindelijk eens lekkere poffertjes met een hartige bite.
Zien er goed uit. Smakelijk.
 
Super lekker en een prachtige eindplaat, complimenten!
 
Oh dat ziet er goed uit! Alles smaakt beter met bacon 🥓
 
Terug
Bovenaan Onderaan