BasBQ
Beef en Steak

Po Boy Sandwich uit de DO

Praetor87

Vuurmaker
Berichten
66
Meestal kijk ik alleen, maar moet toch maar eens wat bijdragen. Had het nog niet eerder gezien en vond het dermate lekker dat ik het jullie niet wou onthouden. het heeft ruim 11 uur op de bbq geprutteld.

De Inspiratie, BBQ pitboys

Bij de lokale turkse slager een tijdje terug een kilo rundvlees gehaald, het zag er perfect uit voor een mooie bbq sessie.
Stuk van ongeveer 350 gram eerste even in de marinade gedaan, van: Azijn, light soja saus(combinatie tussen vis saus en soja saus), wat chef paul prudhomme magic meat seasoning(beetje), paar tenen knoflook en 2 pepers) dat heeft ongeveer 5 uur in de koelkast gelegen.
Voor de bouillon heb ik 2 kleine potjes vlees fond(c1000) gebruikt en 2 magi rundvlees bouillon blokjes

alles staat klaar en vlees ligt er al in.
2012-07-21%2010.44.05.jpg


zo uit de marinade in de pan.
2012-07-21%2010.43.53.jpg


visite, wat biertjes en geen foto's.

Het heeft bijna 11 uur ingekookt, waarbij ik op het laatst toch een paar lepels alles binder heb gebruikt.
2012-07-21%2019.08.51.jpg


Op een bedje van Cole slaw van rode en witte kool, het vlees, wat crispy hash browns en wat kaas, Saus is echt niet nodig. (hash browns en kaas ook niet, je proefde het amper)
2012-07-22%2018.12.57.jpg


Het was zo lekker dat we het maar hebben opgemaakt met de cole slaw.
2012-07-22%2018.21.11.jpg


Dit is echt een aanrader en super simpel.
 
lijkt me idd best heel speciaal, je kan het vergelijken met een stoofschotel begrijp ik?
 
Leuk recept! En onderrib is daar uitermate geschikt voor om dat mee te maken. Je hebt echter ??n ding veranderd aan je recept waardoor het geen po'boy meer is......... namelijk het brood. Wat het een po'boy maakt is stokbrood, en het liefst stokbroodjes van zo'n 30 cm lang.
Po'boys zijn traditioneel voor Louisiana en worden daar vaak gevuld met oesters, garnalen e.d.

Maar dat doet er niets aan af dat je een heerlijk broodje hebt gemaakt :D
 
noskos zei:
Leuk recept! En onderrib is daar uitermate geschikt voor om dat mee te maken. Je hebt echter ??n ding veranderd aan je recept waardoor het geen po'boy meer is......... namelijk het brood. Wat het een po'boy maakt is stokbrood, en het liefst stokbroodjes van zo'n 30 cm lang.
Po'boys zijn traditioneel voor Louisiana en worden daar vaak gevuld met oesters, garnalen e.d.

Maar dat doet er niets aan af dat je een heerlijk broodje hebt gemaakt :D
dan moet het maar een broodje stoofvlees heten ;)
 
Ziet er goed uit maar is zoals PP met 11 uur niet ff een snelle snack.
 
Terug
Bovenaan Onderaan