BasBQ
Beef en Steak

Platesetter en rooster ineens verroest

 

Gavjow

Kooltjesharker
Berichten
102
Platesetter van grill guru en mijn rooster na 3 jaar ineens zwaar verroest. Kan je een platesetter ook kopen zonder dat keramiek (heat deflector)?
 
Bedoel je dat de platesetter houder verroest is? Ik heb ooit eens gezocht naar een los multi level systeem en die komen vaak met de stenen. Bijna nooit zonder.
Je zou eens contact kunnen opnemen met de distributeur (200 Fahrenheit). Misschien dat zei je met een dealer in contact kunnen brengen.
 
Te heet gestookt?. Chroomlaag eraf gebrand. Dan is het inderdaad Fe2O3 het gevolg.
 
Is die niet van rvs dan,
Is vaker voorbij gekomen, een met een joe die dacht dat het verroest was vooral na pizza bakken.
Die heeft met een pannen spons het geheel weer mooi schoon gekregen (was wel rvs)
 
Dat is balen. Stuur even een mailtje naar GG, die kunnen je vast meer vertellen.
 
Te heet gestookt?. Chroomlaag eraf gebrand. Dan is het inderdaad Fe2O3 het gevolg.

Wat is volgens jou te heet gestookt dan?
Ook de margrietschijf van de grillguru bladdert af zag ik. Maar pizza bakken doe ik incidenteel tot maximaal ca. 300gr.
 
Wat is volgens jou te heet gestookt dan?
Ook de margrietschijf van de grillguru bladdert af zag ik. Maar pizza bakken doe ik incidenteel tot maximaal ca. 300gr.

6d5dc99bfaf311572175d31e7ebc5c43.jpg
 
Hier zou ik zeker een belletje aan wagen.
 
Helaas zegt grill guru gewoon van je zit door je garantie periode heen van 2 jaar.

Roest op mn rooster kwam van de margrietschijf, was nog een ouder type wat verchroomd was dus allemaal niet meer te redden.

Oftewel, nieuw rooster, nieuwe platesetter, nieuwe margrietschijf.

Even een klote uitgave maar goed, hebben we weer van geleerd dit.
 
Ben nou slim en schaf, indien mogelijk, gelijk de materialen aan in, bij voorkeur, austenitsche materiaal kwaliteit of in ferritisch chroomstaal.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ben nou slim en schaf, indien mogelijk, gelijk de materialen aan in, bij voorkeu, austenitsche materiaal kwaliteit of in ferritisch chroomstaal.
Succes.

Alleen maar RVS, ziet er wel weer maagdelijk uit. Alleen nog een andere margrietschijf uitzoeken.
c370caa7223142502047401070112381.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan