BasBQ
Beef en Steak

Plate Setter of Divide & Conquer systeem

Koopman

Tondelzoeker
Berichten
12
Sinds kort in het bezit van een Grill Guru Medium, deze is kaal gekocht en daardoor ontbreekt een plate setter. Na wat zoeken voor een plate setter bleek dat lastiger dan op voorhand verwacht, overal zijn ze uitverkocht.

Nu viel mijn oog ook op een Divide en Conquer systeem, wat mij lijkt op een alles in één. Is dat ook zo of zijn er nadelen waar je rekening moet houden. Ben benieuwd naar jullie advies!
 
Persoonlijk vind ik een systeem waarmee je een directe en indirecte zone kan maken wel een aanwinst. Het geeft je meer flexibiliteit vs één enkele deflector/platesetter.

Ook erg handig voor het bijvullen van kolen (je kan één helft of het hele systeem uit nemen). Daarnaast hebben de meeste D&C-achtige systemen ook de mogelijkheid om roosters op meerdere hoogte te plaatsen wat erg prettig werkt.

Als je de keuze hebt zou ik voor een d&c-achting systeem gaan. Wel even goed nagaan welke past in de Kamado maar dat spreekt voor zich
 
Ik twijfel of een D&C meer waarde heeft, ik heb er ook zelf 1 in het bezit maar tot op heden weinig direct en indirect tegelijk gedaan. Het heeft echter geen negatieve waarde dus zou er altijd voor 1 gaan.

Bij de makro in vianen lagen er nog genoeg en zeer aantrekkelijk geprijsd
 
Ik vind het D&C zeker een meerwaarde, aardappelen in een skillet op indirect en grillen op direct. Warm houden van producten of nagaren zonder om te bouwen. Het is een beetje wat je er mee wil gaan doen.
 
Ik twijfel of een D&C meer waarde heeft, ik heb er ook zelf 1 in het bezit maar tot op heden weinig direct en indirect tegelijk gedaan. Het heeft echter geen negatieve waarde dus zou er altijd voor 1 gaan.

Bij de makro in vianen lagen er nog genoeg en zeer aantrekkelijk geprijsd

Dat is voorlopig ook nog mijn mening, maar dat komt omdat ik nog niet heel handig ben om een complete menu op de KJ klaar te maken.

Meestal leg ik de ganse plate setter erin en daarna eruit om te searen.
 
Persoonlijk vind ik een systeem waarmee je een directe en indirecte zone kan maken wel een aanwinst. Het geeft je meer flexibiliteit vs één enkele deflector/platesetter.

Ook erg handig voor het bijvullen van kolen (je kan één helft of het hele systeem uit nemen). Daarnaast hebben de meeste D&C-achtige systemen ook de mogelijkheid om roosters op meerdere hoogte te plaatsen wat erg prettig werkt.

Als je de keuze hebt zou ik voor een d&c-achting systeem gaan. Wel even goed nagaan welke past in de Kamado maar dat spreekt voor zich
+1
 
Dat is voorlopig ook nog mijn mening, maar dat komt omdat ik nog niet heel handig ben om een complete menu op de KJ klaar te maken.

Meestal leg ik de ganse plate setter erin en daarna eruit om te searen.
Zo doe ik het ook.
 
Sinds kort in het bezit van een Grill Guru Medium, deze is kaal gekocht en daardoor ontbreekt een plate setter. Na wat zoeken voor een plate setter bleek dat lastiger dan op voorhand verwacht, overal zijn ze uitverkocht.

Nu viel mijn oog ook op een Divide en Conquer systeem, wat mij lijkt op een alles in één. Is dat ook zo of zijn er nadelen waar je rekening moet houden. Ben benieuwd naar jullie advies!
Zag vandaag bij de Makro nog plate setters liggen voor de large en medium.

Voor mn Basterd vind ik de halve maantjes en idem drip pannetjes echt top, en kan eigenlijk niet zonder. Je kan nooit genoeg opties hebben op je gril.

Maar een hele platesetter erin, je reverse sear, vlees eruit, opstoken en weer terug doe ik ook vaak genoeg. Het is echt wat ik ga bereiden.
 
Ik gebruik ook de halve maantjes van de bastard. Werkt prima voor mij.
 
Bedankt voor de feedback!

Dan neig ik naar een D&C, voor nu heb ik nog de keus en zo te zien hangen er niet veel nadelen aan.
 
D&C zekersteweten. Ik gebruik dit bijna standaard, om idd indirect de skillet met aardappelen te garen en tegelijkertijd direct wat af te kunnen grillen. Compleet indirect doe ik eigelnlijk bijna alleen nog maar met low&slow sessies zoals pp of ribben.

Al gebruik je het weinig, het ombouwen is zoveel makkelijker met de D&C op het moment dat je het wel nodig hebt. Als je de keus hebt zou ik daar altijd voor gaan
29961a7679f6d0a4776cfd6de8873d3d.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Iglo
Terug
Bovenaan Onderaan