BasBQ
Beef en Steak

Planet Barbecue - Steven Raichlen

 

Drossie

Kooltjesharker
Berichten
196
planet-barbecue-309-recipes-60-180l1.jpg

1001004010961682.jpg


Titel: Planet Barbecue/Planet BBQ (NL)
Auteur: Steven Raichlen
ISBN: 0761148019 / 9061129893 (NL)
Taal: Origineel Engels, maar vertaald in het nederlands
Aantal blz: 638 (engelse versie)
Waar te koop: bol.com (Nederlandse versie), Book Depository (Engelse versie)
Prijs in ?: Engelstalige versie ?12, Nederlandstalige versie: ?29,95
Bespreking:

Het laatste boek (2010) van Steven Raichlen. Dit boek beschrijft een wereldreis van Raichlen waarin hij in 60 verschillende landen op zoek ging naar de lokale specialiteiten op vlak van barbecue. Doorheen het boek ontdek je hoe anders er in elk land van de wereld wordt gebarbecued.
De eerste keer dat ik het boek opende, moest ik even wennen: van pagina 1 tot pagina 638 laat Raichlen letterlijk geen cm papier leeg. Het staat bomvol recepten, informatie en kleurrijke foto's die bijdragen tot de sfeer van het boek. Het oogt op die manier op het eerste zicht erg onoverzichtelijk, maar op het tweede zicht valt het best mee.
Naast de klassieke opdeling per vleessoort, zijn er ook hoofdstukken over broden, voorgerechten en desserten. In elk hoofdstuk staan de verschillende landen door elkaar.
Tussen de recepten door vind je van heel wat landen 2 bladzijden met heel wat informatie over hoe er in dat land gegrild wordt, welke ingredi?nten typisch zijn voor dat land,...
Sommige plaatselijke barbecuemasters worden voorgesteld doorheen heel het boek. Zo ook de Belgische Peter De Clercq.
De gerechten zijn door de aard van het boek, heel divers. En zo ook de ingredi?nten. Voor heel wat gerechten heb je een heleboel ingredi?nten nodig, waardoor het boek misschien niet weggelegd is voor de absolute barbecuebeginner, hoewel...
Door de grote variatie aan gerechten is het een leuk boek om te hebben naast de typisch Amerikaanse barbecueboeken. In tegenstelling tot het typische low & slow uit deze laatste boeken, staat in Planet Barbecue voornamelijk het grillen centraal.
 
He iedereen,

Dit boek net gekocht bij de Bruna voor EUR 19,-

Ontzettend dik, ontzettend veel info, wellicht wat meer grill dan low&slow maar kon het echt niet laten liggen......

Gr. Erwin
 
ook bij TC de Bosrand In Wassenaar ? 19,95 dacht ik  heb ze alle 3 in de winkel trouwens
 
Ik heb ook dit boek en het ligt letterlijk op mijn nachtkastje.

Perfect boek voor het opdoen van inspiratie.
 
Het boek ook afgelopen weekend besteld, wat een apparaat :)
Kan voorlopig even inspiratie opdoen... en gelijk met S&M aansluiten.
 
Goed boek (gekregen van een collega twee jaar geleden). Al veel dingen uit gemaakt, is voldoende inspiratie uit te halen.
Grz.
 
Terug
Bovenaan Onderaan