Na maanden ongeduldig afwachten kwam gisteren dan eindelijk de Ooni Karu pizza-oven aan die ik op Kickstarter gebacked heb.
Het is dan misschien geen BBQ maar een super gave hout/houtskool gestookte oven. Ik heb nu al zin om te experimenteren met andere gerechten dan alleen pizza.
Het deeg heb ik gisteren al voorbereid. Wij gebruiken het liefst tipo "2" meel ipv de traditionele tipo 00. Is wat ons betreft smakelijker en tevens ook gezonder.
Het recept:
500g meel (molini di voghera farina tipo "2")
290g koud water
10g zout
10g olijfolie
0.5g gedroogde gist
Het deeg laat ik ongeveer 8 uur buiten de koelkast rijzen en 24-48 uur in de koelkast.
Zojuist de Karu volgens instructies ingebrand. Vanavond komt de echte vuurdoop.
Ik ben echt heel erg benieuwd wat het verschil is met de Big Green Egg waar ik pizza's tot nu toe op bak.
Foto's volgen uiteraard later!
Het is dan misschien geen BBQ maar een super gave hout/houtskool gestookte oven. Ik heb nu al zin om te experimenteren met andere gerechten dan alleen pizza.
Het deeg heb ik gisteren al voorbereid. Wij gebruiken het liefst tipo "2" meel ipv de traditionele tipo 00. Is wat ons betreft smakelijker en tevens ook gezonder.
Het recept:
500g meel (molini di voghera farina tipo "2")
290g koud water
10g zout
10g olijfolie
0.5g gedroogde gist
Het deeg laat ik ongeveer 8 uur buiten de koelkast rijzen en 24-48 uur in de koelkast.

Zojuist de Karu volgens instructies ingebrand. Vanavond komt de echte vuurdoop.

Ik ben echt heel erg benieuwd wat het verschil is met de Big Green Egg waar ik pizza's tot nu toe op bak.
Foto's volgen uiteraard later!