BasBQ
Beef en Steak

Pizzaburger (not your average Italian burger)

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
312
Vanwege de maandelijkse fotowedstrijd ben ik de uitdaging weer aangegaan. Ik heb mijn inspiratie grotendeels gehaald uit een vakantietrip naar Italie. Daar heb ik de combinatie van vlees en patat op een broodje leren kennen (beetje vreemd maar wel lekker).
Om de Italiaanse invloeden te vergroten heb ik een pizzabroodje gebakken en een Italiaans gekruide hamburger gemaakt.

Te beginnen met de pizzabroodjes, heb ik gekozen voor een focaccia deeg.

Eerst mengen we bloem water en gist en na activatie van de gist voegen we zout toe en een oliemengsel met knoflook en rozemarijn.
IMG_0907.jpeg


Na een uur rijzen is het volume van het deeg flink toegenomen.
IMG_0911.jpeg


Tijdens het rijzen van het deeg heb ik de hamburgers voorbereid.
Ik heb oregano en verse basilicum gebruikt om de Italiaanse smaak naar boven te halen. Alle ingrediënten door elkaar gekneed en hamburgers gevormd van ongeveer 140 gram per stuk.
IMG_0449.jpeg


De hamburgers mochten de koelkast in om even op te stijven, en daarna zijn we verder gegaan met het focaccia deeg om de pizza's vorm te geven
IMG_0450.jpeg


Geen pizza zonder saus, dus de tomatensaus was aan de beurt. Uitje fruiten, tomaten toevoegen en 20 minuutjes laten pruttelen. Kruiden toevoegen, laten afkoelen en met de staafmixer extra fijn gepureerd.
IMG_0910.jpeg


Als eerst de bovenkanten voor de hamburger gemaakt, 10 minuten laten na rijzen en belegd met saus, kaas, en mini salami in plakjes.
IMG_0913.jpeg


Weber aangestoken met een pizzasteen erop, en daar hebben we eerst de bovenkanten van het broodje op gebakken.
IMG_0452.jpeg

IMG_0454.jpeg


Hierna was het de beurt aan de onderkanten van de broodjes. Dit was focaccia deeg zonder verdere toevoegingen.
IMG_0455.jpeg


Nadat dit alles gereed was mocht de pizza steen plaats maken voor een gietijzeren bakplaat, zodat de hamburgers en spek gebakken konden worden. Nadat de hamburger op temperatuur waren nog een plak mozzarella laten smelten over de burgers, en mochten er wat frieten in de oven aangezien we geen frituurpan hebben.
IMG_0474.jpeg


Toen werd het tijd om de broodjes samen te stellen en onder het genot van een flesje Peroni te genieten van een zeer geslaagd bbq dagje. De kinderen misten in deze combinatie alleen nog de pannenkoeken om al hun lievelings eten op tafel te krijgen.

En zie hier het eindresultaat.
IMG_0484.jpeg
 
Fantastisch bedacht, mooie bijdrage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Wat een leuk project zo, en als resultaat een heerlijk "broodje" hamburger wat wil je nog meer (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Leuk verzonnen, dit zou commercieel ook nog eens kunnen werken, alleen zou in zo'n commerciële versie het bovenste deel (de mini Pizza) naar beneden plaatsen, dat eet wat makkelijker, maar voor de foto helemaal top, krijg nu al trek.
 
Dit moet gesmaakt hebben

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Er is helemaal niets mis met augurk, ik zag em alleen niet op je broodje 😉... Pizza met augurk 😋😋😋
Ik dacht dat je wat anders bedoelde in combinatie met de 2 tomaatjes maar ik zal er verder niets over zeggen dan kijkt straks iedereen anders naar de foto 😂
 
Wat een geweldig broodje!
Het ziet er prachtig uit, daar worden we hier helemaal blij van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dat word een lekkere flinke hap om te nemen
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Een pizza broodje met hamburger dat ga ik ook eens proberen.. de friet erbij weet ik nog zo net niet :unsure:.. mooie inzending
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Een pizza broodje met hamburger dat ga ik ook eens proberen.. de friet erbij weet ik nog zo net niet :unsure:.. mooie inzending
Zeker een aanrader hoor de patatjes erbij. Mischien lijkt het een gekke combinatie maar die italianen hebben vaak goeie dingen.
 
Wat een super leuk idee. Erg mooi gedaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Geweldige bijdrage met een pizza burger. Erg origineel. 😎 Succes met de fotowedstrijd
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Terug
Bovenaan Onderaan