BasBQ
Beef en Steak

Pizza test

 
 

Linxis

Vuurmaker
Berichten
51
Vandaag even een test gedaan voor pizza op de Bastard want de eerste keer.....
Morgen zelf pizza maken met de fam, maar wil dan wel dat het allemaal goed gaat en lekker is.

Onlangs een tip gekregen voor pizza screens (rvs roosters) om je rauwe pizza op te leggen en dan ook weer makkelijk er af te kunnen halen.
Ook geen gedoe met eventuele plakken aan de pizzasteen.

Werkte perfect
Echt een aanrader.

Groet Joury

IMG_20240301_170342532.jpg


IMG_20240301_165551093.jpg
 
Jij bent gewoon Domino!
 
Die screens lijken mij wel handig, dank voor de tip. Doe je ook platesetters zodat de warmte vooral van boven komt. En verder zet ik de turbo blower aan zodat de temperatuur nog veel meer omhoog gaat.
 
Die screens lijken mij wel handig, dank voor de tip. Doe je ook platesetters zodat de warmte vooral van boven komt. En verder zet ik de turbo blower aan zodat de temperatuur nog veel meer omhoog gaat.
Platesetter gaat idd er ook op. Temp op 280, daar heb ik geen blower voor nodig.
 
Is er verschil in krokantheid korst of je wel of niet zo'n screen gebruikt en waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
 
Is er verschil in krokantheid korst of je wel of niet zo'n screen gebruikt en waar heb je die gekocht als ik vragen mag?
Pizzabodem wordt zeer krokant. Eigenlijk geen verschil, behalve dat de korst niet zo snel verbrand.
Alleen maar positieve ervaringen hiermee tot nu toe. Heb ze gekocht bij Harlem BBQ, maar zijn volgens mij bij de Hornbach etc ook wel te koop. Die van mij zijn van Grill Guru
 
Zal eens kijken bij de lokale BBQ winkel dan. Die hebben ook veel van Grill Guru.

Lijkt me vooral handig dat ik binnen in de keuken het deeg kan uitkneden op zo'n screen en dan beleggen. Een stuk makkelijker om zo een screen op de steen te leggen dan een pizza met schep van de keuken naar de kamado te verplaatsen.

Anders wellicht Ali of Temu. Dit zijn typisch van die dingen die je daar ook kunt vinden.
 
Laatst bewerkt:
Zal eens kijken bij de lokale BBQ winkel dan. Die hebben ook veel van Grill Guru.

Lijkt me vooral handig dat ik binnen in de keuken het deeg kan uitkneden op zo'n screen en dan beleggen. Een stuk makkelijker om zo een screen op de steen te leggen dan een pizza met schep van de keuken naar de kamado te verplaatsen.

Anders wellicht Ali of Temu. Dit zijn typisch van die dingen die je daar ook kunt vinden.
Het is idd heel makkelijk. Schuif mn pizza van de screen, zo op mn bord. Dan de screen verwijderen en de volgende erop.
Toch zou ik zelf dit soort dingen niet via ali bestellen. Ivm voedselveiligheid van t metaal. Al zullen de andere ook wel allemaal uit China komen.
 
Het doel van het contact tussen deeg en pizzasteen is om het vocht te onttrekken. Is mijn inziens toch essentieel voor een Napolitaanse pizza.
 
ziet er goed uit! Hier na een paar keer halve pizza’s naast de steen gelegd te hebben inmiddels aardig onder controle met een grote Pizzaschep en griesmeel eronder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan