BasBQ
Beef en Steak

Pizza/Tarte tatin voor de dames

 

solexfrank

Stoker
Berichten
408
De dames wilde vandaag pizza van de kamado.
Was de 1e keer op de Masterbuilt , dus altijd weer spannend hoe dat gaat.
Op de weber ging dat altijd goed , maar wat is dit een geweldige ervaring , manmanman.
Echt geweldig .
Veel minder werk dan op de weber .
Eerlijk gezegd heb ik wel op tijd nog even op YouTube gekeken hoe ze te werk gaan op een kamado .
Zag dat er een ruimte word gehouden tussen 2 stenen , ik had er maar 1 op liggen .
Als je dan nadenkt snap je natuurlijk dat met 1 steen je pizza gruwelijk mislukt :p
20200426_175654.jpg
20200426_181202.jpg

Tenslotte ook nog geprobeerd om Tarte Tatin te maken :)20200426_200105.jpg20200426_200603.jpg
20200426_200928.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker aan de pizza. En dan tarte tatin na. Dat. Is een fijne maaltijd geweest. Ziet er geslaagd uit
 
Prachtige pizza’s en de tarte tartin is geweldig

Bij Pizza laaat ik de kamado gewoon bloedheet worden en leg 1 steen op het rooster de platesetter ligt er gewoon onder.
wel is het zo dat een dikkere steen de warmte beter vasthoud dan een dunne. Dus bij een dunnere zal de bereidingstijd steeds wat langer duren naarmate je meer pizza’s maakt.
 
Dank voor de complimenten, ik heb de kamado opgestookt naar ong. 380 gr. Vervolgens de pizza's een minuut of 5 erin . Het resultaat is super zoals hierboven te zien. Ga nog eens deeg volgens Italiaans recept (nog ff opzoeken welk meel dat was).
Update : dit pizzameel ga ik gebruiken .
 
Laatst bewerkt:
ziet er lekker uit,
Er moet hier toch ook maar een steen komen om pizza te bakken
 
Terug
Bovenaan Onderaan