BasBQ
Beef en Steak

Pizza setup op de weber mastertouch.

 
 

Buffalow-Bennie

Stoker
Berichten
321
Zoals de titel al zegt is dit mijn setup voor de pizza op de weber. Ben wel eens benieuwd naar jullie setup.

20231210_173613.jpg
IMG-20231210-WA0015.jpeg
 
Zelf gebruik ik de ring of fire, een ring van brandende briketten aan de rand.
 
ik heb zo een onlyfire pizza ring en zorg dat mijn steen gelijk komt met de rand. Effe zoeken op mijn naam en kan je wel een paar fotos vinden
 
Ik heb in mijn mastertouch de mandjes op het rooster staan met daarop de pizzasteen. Die zit dus helemaal bovenin de deksel. Onder het rooster flink wat houtskool in een cirkel. Anders wordt de steen mogelijk nog te heet in het midden en de pizza zwart. Prima resultaat. In de opstelling op de foto zal de warmte niet gelijkmatig zijn. Ook omdat de uitlaat boven de mandjes zit daar. Op te lossen met vaak draaien van de pizza maar dat is extra werk en verlies van warmte als het deksel steeds open moet.
 
Ik heb in mijn mastertouch de mandjes op het rooster staan met daarop de pizzasteen. Die zit dus helemaal bovenin de deksel. Onder het rooster flink wat houtskool in een cirkel. Anders wordt de steen mogelijk nog te heet in het midden en de pizza zwart. Prima resultaat. In de opstelling op de foto zal de warmte niet gelijkmatig zijn. Ook omdat de uitlaat boven de mandjes zit daar. Op te lossen met vaak draaien van de pizza maar dat is extra werk en verlies van warmte als het deksel steeds open moet.
Herken het verhaal van TomS.
In de Summit ook een betere balans als de steen relatief hoog in de dome staat.
Dus rooster + kolenmandjes.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan