BasBQ
Beef en Steak

Pizza Rookhout

Smokeybastard

Tondelzoeker
Berichten
15
Na mijn eerste try out ervaring met de Kamado gisteren, vandaag pizza op het menušŸ•

Nou weet ik natuurlijk wel dat je daar prima een rookhout bij kan toepassen maar vraag mij af welke soort jullie toevoegen. (Mochten jullie dat doen)

Ik hoor het graag!

Gr,
 
Ik denk niet dat rookhout veel gaat doen. Met die hitte verbrandt het hout direct en gaat het dus weinig smeulen/roken.

Bij een kamado ook goed om het inbrandprotocol te volgen van de leverancier. Bij verschillende merken en leveranciers raden ze aan om de eerste paar keer niet te heet te stoken voor het hang en sluitwerk van de kamado.
 
Ik zou het afraden. Heb het een keer geprobeerd en het effect is 0,0. Als het goed is, is je kamado ruim 300 graden en dan vliegen de vlammen soms over je pizza heen. Goede verbanding, dus amper rook.
 
Ik heb wel eens een paar blokjes eiken er bij gegooid als experiment om wat meer vlammen te krijgen die over je pizza heen rollen, zoals in een houtgestookte pizzaoven. Conclusie: geen verschil te merken, dus zonde van je blokjes hout.
 
Terug
Bovenaan Onderaan