BasBQ
Beef en Steak

pizza ring maten diy

 

blefke

Stoker
Berichten
354
Hi heeft iemand maten die ik zou kunnen gebruiken om een pizza ring te maken.
Diameter hoogte en eventueel de opening voor de pizza in te stoppen ;-)

blefke
 
De diameter is 57 cm, maar dat is niet zo heel belangrijk.
Het gaat mij meer om de hoogte van de ring en pizza opening.
THX,
Blefke
 
Hey Richard,
Bedankt voor je antwoord.
10 cm hoog
En 6 cm t.b.v. de pizza opening zou dat goed zijn?

Gr,
Blefke
 
Ring moet hoger hoor.
Ik denk ring 20-25. Opening 10.
Ik zal dadelijk eens meten.
 
Klein beetje off topic, maar niet helemaal: is het pizza resultaat beter met pizza ring of is het gevoel/beleving/uiterlijk? Tijdens het bakken heb je een gigantisch "lek" van de opening, maar het voordeel is dat je met zo'n ring niet alle warmte kwijt bent als je de pizza erop legt, want het deksel hoeft niet open. Geen idee wat beter is?
 
Die opening aan de voorkant is volgens mij juist nodig om tot een goed pizza te komen. Er moet een stroom warme lucht ontstaan van de achterkant naar de opening in de voorkant. De topping heeft een hogere warmte nodig dan bodem, en door de luchtstroom kan je hogere temperaturen halen.
 
Lurker mode aan!

Voor de super pizza puristen is het plafond van de kettlepizza idd veels te hoog. Er zijn ondertussen al wat manieren om het op te lossen. (zie hier). Je krijgt het dan ook echt loei en loei heet zowel van boven als beneden. Ik heb ook fotos gezien van mensen die de pizzasteen op een rooster boven in de ring plaatsen. (dus meteen onder het deksel)

Ik denk dat een kleinere opening niets helpt als de ring zelf hoog is. Het is dan moeilijker om brandstof aan te vullen en werken zonder het voordeel van stralingswarmte vanaf de bovenkant.
 
lijkt mij zo handig he..  dit te kunnen..scheelt je een partij geld volgens mij.
 
Ik zat dat topic in de link even te bekijken...zie daar staan dat je rooster en temperatuurmeter eraan kunnen gaan met pizza bakken ivm hoge temperatuur, maar wat voor temperatuur heb je dan nodig? Dat is met 300 graden toch wel een keer klaar, of niet?
 
Morgen ga ik een stuk plaat halen.
+/- 185 bij 20 cm 1 mm dik.
Maandag wordt het bij een kennis op het walsje gezet.


greetz,
blefke
 
Terug
Bovenaan Onderaan