BasBQ
Beef en Steak

Pizza pulled pork

 

E-Hoog

Kooltjesharker
Berichten
100
Aangezien ik een tijd terug pulled pork gemaakt had ( http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=15243 ) en ik in de vakantie lekker tijd heb om vanalles te proberen, kon ik eindelijk iets maken wat ik al heel lang wil maken: pizza pulled pork!

Dit begon met het opstoken van de oven en het draaien van het deeg:
2016-08-26%2017.06.11.jpg

2016-08-26%2017.09.47.jpg


Toen de ovenvloer lekker warm was (500+ graden), kon de eerste pizza erin. Dit was nog een "gewone"
2016-08-26%2018.21.25.jpg


Even 2 minuten bakken met af en toe draaien en dan is dit het resultaat:
2016-08-26%2018.24.27.jpg


Toen die op was, was het dan eindelijk zover: de pizza pulled pork!
2016-08-26%2018.54.27.jpg

2016-08-26%2018.56.08.jpg


En hoe was hij? Heerlijk! :)

 
Pizza; altijd +1
 
Zie Ik dat nu goed op je foto's, verschuif je het vuur van recht naar links in je oven? Is dit ivm gelijkmatige verwarming?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Je schuift het vuur idd af en toe naar de andere kant. Zo heb je altijd een lekker warme bodem. Na een tijdje en een paar pizzas koelt de bodem waar je bakt af tot onder de 350 graden.
 
OK weer wat geleerd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er goed uit hoor! En klinkt als een goed id! Alleen word dat hier dan in de gewone oven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Mooie plaatjes, lekkere Pizza, ziet er prima uit en zal zo ook gesmaakt hebben.  =D>!
Vinden wij ook altijd lekker!
 
Wauw! Mooie opstelling heb je ook zeg, word ik jaloers van.
Pizza ziet er ook heerlijk uit, die lust ik ook wel.
 
Bedankt allemaal. We hebben de oven nu 11 maanden en hebben er nu zo'n 30kg meel doorheen gejaagd  :D. Ik heb relatief kleine pizzas (25-30cm) waar per stuk 100 gram ingaat... Bijna een pizza per dag dus gemiddeld ;)
 
Mooie foto's, en lijkt me een heerlijke pizza. Heb zelf in de UUNI2 ook een paar keer een PP Pizza gemaakt, heerlijk!
Grote wens is om ooit eens een echte houtoven in de tuin op te laten metselen, maar dan eerst een grotere tuin :)
 
Wat een ontzettend gave oven zo!! Staat ook nog op mijn wensenlijst. Volgend jaar wrs aan de slag met een mooie overkapping, dan kan zoiets er waarschijnlijk wel mooi in passen (nu nog passend in mijn budget krijgen  :blush: )
 
Terug
Bovenaan Onderaan