BasBQ
Beef en Steak

pizza op de Weber Masterttouch vraag?

frankvanelburg

Tondelzoeker
Berichten
12
hoi ik heb een Weber Mastertouch en wil graag mijn nieuwe pizzasteen van Weber gaan proberen.
Maar ik zit met de volgende vragen:
hoe warm moet ik de bbq opstoken en gooi ik er een stuk hout bij in?.
En gebruik ik bloem of mais meel op de steen zelf?

groeten Frank van Elburg 
 
Neem een volle starter met gloeiendekolen en leg de kolen in een cirkel tegen je wand en de pizzasteen in het midden.
dus geen kolen onder de steen.
dan laat je hem warm worden tussen de 250 en 300graden .C.
Je hoeft er geen hout bij te gooien.
Ik gebruik geen meel op de steen zelf.
 
De eerste pizza's zijn van de steen. Het was lastiger dan ik dacht
eerst had ik een verkeert recept en het pizzadeeg was helemaal mislukt.
De bbq op temperatuur krijgen met houtskool en een blokhout ging ook niet. (veel kleine stukjes houtskool). Toen snel overgestapt op briketten
en een temperatuur gekregen tussen de 200 en 250.
uiteindelijk is alles goedgekomen met een beetje hulp:D
En het resultaat mag de wezen en hier de eerste pizza

sorry voor slechte Nederlands dyslectie





 
Nou, dat ziet er dan toch heerlijk uit hoor, de kaas had iets meer gesmolten gemogen, of is het vet van de salami waardoor dit zo lijkt? Hoe dan ook, ik blief wel een stuk. Mijn adres is..... =))
 
Ik vind hem ook goed hoor. Vooral blijven oefenen en een bezorgdienst opzetten ;)
 
Ziet er heel lekker uit voor een zogenaamde mislukte pizza.
 
Heb je de briketten nog in een cirkel gelegd of lukte dat niet meer door het gedoe met de houtskool?
 
Heerlijk, ikzelf gebruik altijd een vel bakpapier onder de pizza, dat verbrandt niet bij deze temperaturen en vergemakkelijkt het transport nogal. Maar voor dit resultaat hoef je je zeker niet te schamen.....ziet er erg lekker uit.
 
Teun ik heb de brikketen nog wel in een cirkel kunnen leggen hier voor gebruik ik een oude spatel anders word je steen toch te warm?
 
Beste kun je onder de pizza durum gries of rijstemeel gebruiken
dat werkt echt super 
 
Terug
Bovenaan Onderaan