Meesten vaste lezers hebben het al elders gelezen.
Eindelijk ben ik eigenaar van een Ooni, vandaag de eerste ervaring..
Mooi deegje gemaakt, iets te veel voor de kitchenaid dus heb de mouwtjes moeten op stropen..
Eerste les geleerd: als het recept in procenten is uitgedrukt, moet je, als je wilt uitrekenen hoeveel bollen deeg je uiteindelijk wil hebben, wel alles mee rekenen.. Beetje onhandig omschreven zo, maar ik wilde dus 6 pizza's maken. Ik rekende 200g per pizza, dus begin met 1200g bloem. Maar alles wat er dan nog bij komt, kom je uit op 8 bollen van die 230g, haha.
Het 4 uur rijstijd recept van de Pizza bijbel gehanteerd en 3,5 uur later de Ooni voorverwarmd.
En die wordt snel heet, zo blij mee.
Die paar druppels die nog op de Koda vielen verdampte met seconden.
Terug naar het deeg;
Woooow!
2 pakjes saus uitgehaald (Sandys pizza saus, zie recepten deel).. Klaar om te beleggen..
Oké, we maken altijd pizza caprese, maar deze keer wilde we 3 "niet-comfort-zone" pizza's maken. Spoiler; alle 3 lekker
.
De Ooni was heet, we waren er klaar voor.
Vanaf nu alleen nog foto's van pizza's die af zijn, want bij zo'n ooni heb je echt nergens meer tijd voor..
We begonnen met een caprese.
Mozzarella, pesto, tomaat en beetje parmazaan.
En daarna eentje met geitenkaas en rode ui.
Toen kwam de ultieme held van de avond. Ik ben iemand die echt nooit een pizza overweegt waar geen rode saus op zit, dit was de eerste.
Geitenkaas. Peer. Pijnboompitjes. Tijm. Honing.
Maken, maken, maken. Maken maken!!!
Vervolgens eentje met pizza saus, pesto, rode ui, mozzarella en saucijs.
De Pizza was klaar, saucijs net niet.. Ja dan helaas de Pizza weer terug en dan is de rand zwart, het zij zo.
Nog een caprese..
En nog een kaas kaas ui pizza, beetje restjes opmaken..
En nog 2 bollen deeg over. Maar voor ons 4en was het wel goed geweest zo.
Droge pizza bodems nog even afgebakken en hopelijk zijn die morgen nog lekker om als Naanbrood te gebruiken bij een curry..
Wel leuk om te zien, ooni logo van de steen is een beetje te zien
Bedankt aan @Bram, die alleen maar de wsm wilde kopen als m'n vriendin beloofde dat ik dan een ooni mocht.
Bedankt aan iedereen voor het vertrouwen, en bedankt voor het lezen.
Eindelijk ben ik eigenaar van een Ooni, vandaag de eerste ervaring..
Mooi deegje gemaakt, iets te veel voor de kitchenaid dus heb de mouwtjes moeten op stropen..
Eerste les geleerd: als het recept in procenten is uitgedrukt, moet je, als je wilt uitrekenen hoeveel bollen deeg je uiteindelijk wil hebben, wel alles mee rekenen.. Beetje onhandig omschreven zo, maar ik wilde dus 6 pizza's maken. Ik rekende 200g per pizza, dus begin met 1200g bloem. Maar alles wat er dan nog bij komt, kom je uit op 8 bollen van die 230g, haha.
Het 4 uur rijstijd recept van de Pizza bijbel gehanteerd en 3,5 uur later de Ooni voorverwarmd.
En die wordt snel heet, zo blij mee.
Die paar druppels die nog op de Koda vielen verdampte met seconden.
Terug naar het deeg;
Woooow!
2 pakjes saus uitgehaald (Sandys pizza saus, zie recepten deel).. Klaar om te beleggen..
Oké, we maken altijd pizza caprese, maar deze keer wilde we 3 "niet-comfort-zone" pizza's maken. Spoiler; alle 3 lekker

De Ooni was heet, we waren er klaar voor.
Vanaf nu alleen nog foto's van pizza's die af zijn, want bij zo'n ooni heb je echt nergens meer tijd voor..
We begonnen met een caprese.
Mozzarella, pesto, tomaat en beetje parmazaan.
En daarna eentje met geitenkaas en rode ui.
Toen kwam de ultieme held van de avond. Ik ben iemand die echt nooit een pizza overweegt waar geen rode saus op zit, dit was de eerste.
Geitenkaas. Peer. Pijnboompitjes. Tijm. Honing.
Maken, maken, maken. Maken maken!!!
Vervolgens eentje met pizza saus, pesto, rode ui, mozzarella en saucijs.
De Pizza was klaar, saucijs net niet.. Ja dan helaas de Pizza weer terug en dan is de rand zwart, het zij zo.
Nog een caprese..
En nog een kaas kaas ui pizza, beetje restjes opmaken..
En nog 2 bollen deeg over. Maar voor ons 4en was het wel goed geweest zo.
Droge pizza bodems nog even afgebakken en hopelijk zijn die morgen nog lekker om als Naanbrood te gebruiken bij een curry..
Wel leuk om te zien, ooni logo van de steen is een beetje te zien

Bedankt aan @Bram, die alleen maar de wsm wilde kopen als m'n vriendin beloofde dat ik dan een ooni mocht.
Bedankt aan iedereen voor het vertrouwen, en bedankt voor het lezen.