BasBQ
Beef en Steak

Pizza op de kamado

 

Coureurtjen

Sprokkelaar
Berichten
39
Vorige week nog eens mijn kamado flink opgestookt tot 300gr+ zodat hij weer helemaal mooi was :). Morgen ben ik echter van plan voor het eerst pizza's te maken.

Voor het deeg heb ik gekozen voor kant en klare uit de winkel. Ik ben ook van plan ze op het bakpapier te bakken.

Ik plan te stoken tot 275-300 graden. (Indirect en de pizzasteen op het rooster).

Iemand nog tips voor morgen? Mogen gerechtjes zijn, nice to knows, ... Ervaringen... (Btw Ik ben van plan een pizzaschep te gaan kopen, geen zin in gedoe :))
 
Ik zou je bakpapier even nakijken want meestal kan deze geen temp boven de 225 verdragen. hetzelfde geldt voor gewoon meel als anti plak laag
Pizzasteen met griesmeel werkt het beste.
 
Verbrand papier geeft ook een apart smaakje  :p
Maar als het niet zonder kan zou ik voor alle zekerheid de temp en tijd aanhouden die op de doos staat.
Kan je volgende keer gewoon op hogere temp met zelf gemaakt deeg.
 
Hehehe. De tijd, ik neem aan dat op 275 graden, het feest per pizza wel in enkele minuten gepiept is, niet?
 
Ik denk binnen 2 minuten.

Ik heb pas een Mario leren hout stoken zonder rook in een steenoven in een truck.  Hij wilde de vloer op 250 hebben en de oven zelf nog wat heter.  Pizza's kwamen er binnen twee minuten uit .  Als de vloer nog warmer is,  wordt de kans op het verbranden van je bodem te groot.

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan