BasBQ
Beef en Steak

Pizza op de BBQ?

 
 

Jeroenvanarkel

Kooltjesharker
Berichten
108
Hallo allemaal. Ik wil graag een pizza steen kopen. Maar het gaat mij niet om de weg naar het eindresultaat.

Ik zelf heb een OTP 47 dus zo'n mooie pizza tussenring zit er niet in denk ik, maar stel dat ik er wel een vind. Ga je dan ook aan de gang met een thermometer?

Omdat je met zo'n ring een open voorkant hebt of kijk je gewoon meerdere keren?
En duurt dat langer dan met een gesloten deksel? En als je geen tussenring hebt moet je dan ?berhaupt de deksel dicht doen? En wat about temp in het algemeen. Moet je loeiheet stoken en is dan houts kool beter dan briketten? En de steen moet die aansluiten min of meer op de grootte van je rooster of juist nog veel ruimte eromheen?

Of moet ik het zelf maar uitzoeken ;)

De oven is makkelijk 10 minuten voor verwarmen met hetelucht op 200 graden en dan nog een keer 10 minuten opdezelfde manier maar met pizza op een rooster in jet midden.

Maar als man zijnde wil je met vuur en technische shizzle bezig zijn dus wil je op een overdreven manier, in de ogen van de familie en veel,te dure spullen daarvoor aantrekkend, je pizza gaan maken  :D
 
Dag Jeroen,

De dutch pizza ring was geloof ik voor zowel 47 als 57.. Ik heb er zelf een laten maken omdat mijn oom bij een plaatwerk bedrijf werkt..  :D maar je kunt er eventueel ook zelf een maken uit een oude olieton..

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/diy/pizzaring/msg137441/#msg137441
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/diy/pizza-ring-gemaakt-tips-voor-thermometer/msg128909/#msg128909

De steen moet wat kleiner zijn dan je rooster, de warmte moet ook boven komen om je kaas te smelten  ;) ik heb de weber steen, mar hoor dt die van Cadac ook goed is.

Ik heb de eerste keer pizza op de OTP47 zonder pizzaring gemaakt op de weber steen, dit duurde erg lang, geloof half uur voordat de pizza klaar was.. Met de pizzaring en wat extra hout gestookt te hebben duren de pizza's nu nog maar een minuut of 6. Temperatuurmeters heb je niet veel tot de temperaturen die je met een pizzaring kunt halen (tot 500 graden) ikzelf heb voor de nieuwsgierigheid een IR thermometer aangeschaft  :D

Misschien dat mijnervaringen tot nu toe je al op weg helpen.. En pizza's uit de BBQ zijn de beste pizza's die ik tot nu toe gehad heb..  B-) (maar dat zal wel tussen de oren zitten)
 
Via marktplaats worden pizzaringen aangeboden, zowel voor de 57 als voor de 47.
Zelf een gekocht en het blijkt een zelf gemaakt exemplaar te zijn, heel netjes afgewerkt. Met steen 90 euro voor betaald.
Thermometer is wel makkelijk, maar het maximum van de meeste thermometers, is het minimum voor het bakken van pizza's.
Ik vind het wel een feestje, pizza's bakken in de tuin!

Succes met je plan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan