BasBQ
Beef en Steak

Pizza Margherita

Het hartje is heel herkenbaar. Hier moet ik voor de jongste (ook 5jaar) steeds een hartje maken. Ooit door het plakken van de schep per ongeluk zo gemaakt, maar nu een vast ritueel haha
 
Hier vind je nog wat meer info over hydratatie van pizzadeeg


Ik ben ook van het less is more principe, zo'n marinara is hemels.
Als carnivoor heb ik ook nog enkele leuke : pizza met tomatensaus/barbecuesaus in een 50/50 verhouding, beetje mozarella en dan pulled pork er op. Wanneer je pizza gebakken is voeg je nog wat gepekelde rode ui toe.
Ofwel dezelfde basis en met wat pulled chicken en dan aftoppen met wat gepekelde jalapeno.
Oke, die moet ik onthouden als ik weer eens PP heb gemaakt. Thx.
Dit weekend met de "Cuoco" de stap gewaagd van 54% naar 58%
12 uur in de koelkast op 7 graden.
Daarna 8 uur op kamer temperatuur.
Prima pizza. Grootste uitdaging zat in de balans tussen steentemperatuur en de boven temperatuur.
En merk je ook verschil nu die wat hogere hydratie heeft?
Waar maak je de pizza's op? Met de Ooni heb ikzelf boven en onder goed onder controle. Het is continu draaien, heb hem zelf zo rond de 350 graden.
 
Ik maak hem op de Weber Summit kamado.
De hitte komt daar toch vooral van onder.
Prima resultaat op zich maar de steen wordt op termijn toch te heet.
Bij de Ooni verwarm je de steen van boven.
En dat is wezenlijk anders.

Deeg was net even makkelijker te stretchen.
Iets plakkeriger maar met seminola is dat geen punt.

Voor de subtiele verschillen na bakken heb ik het proces op de Summit nog niet voldoende onder controle.
Temperatuur verschilt etc.

Ik verwacht toch binnenkort de Ooni aan te gaan schaffen. "We groeien er naar toe".

Vrienden hebben een steen oven. Top voor lange sessies maar voor een pizza in een kleinere groep "too much".


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan