Beef en Steak

Pizza Coppa di Parma

Edwin84

Pitmaster
Had weer eens zin om een lekkere pizza te maken. Heb verschillende bloemsoorten om te proberen en wilde dit keer 5 Stagioni proberen.

Eerst einde middag het deeg maken.

60% water
2% zout
0,2% gist

Daarna 10 minuten rusten en dan tot een bol vormen die in bulk de koelkast in ging en een dagje wachten.

Dag erna om 10 uur het deeg eruit halen en een uur op temperatuur laten komen.

Daarna om 11 uur opbollen tot 4 mooie bolletjes.

Om 5 uur was het ijs om de oven aan te steken en ingrediënten klaar te leggen. Lekker verse tomatensaus gemaakt met tomaten uit blik, halve tl zout, hele EL mooie olijfolie en halve tl pizzakruidenmix. Half 6 eerste pizza maken.
We houden niet van een hele dikke en hoge rand, vandaag een wat kleinere rand.

Pizza alleen met tomatensaus en mozzarella dobbelsteentjes erop. Steen van de oven 450 graden.

Voor de kinderen. Pizza met salami voor ons parmaham.

Nadat de pizza eruit kwam heerlijke parmaham erop, geschaafde parmezaanse kaas vlokken en wat rucola. Ik denk dat ik dit één van de lekkerste smaakcombinaties vind voor pizza.

Het was smullen.

Normaal hebben we Caputo pizzeria. Nu pizza Napoletana van 5 Stagioni.
Deze bloem vond ik er lekker maar het bakken en een mooie kleur krijgen was lastiger dan Caputo. Mijn vrouw vond de Caputo een stuk lekkerder dus die zullen we vaker gebruiken.

98bf5e6d600dcae1eea02e425c7f0446.jpg
22d2a72309380a2d213067d6bca7332e.jpg
65849f2379776e59bef64ae3dc804149.jpg

Laatst bewerkt:
Dat is een lastige vraag, er zijn zoveel variabelen bij deeg maken. Meer water is een luchtiger deeg, een goede rijstijd, goed gekneed tot het deeg terugveert.....

Om een concreter antwoord te kunnen geven zou ik moeten weten hoe je het nu doet en in welke hoeveelheden.

Terug
Bovenaan Onderaan