BasBQ
Beef en Steak

Pizza bianca met bacon van de BGE

Marcdepark

Stoker
Berichten
302
Eigenlijk zou ik me moeten schamen, al vele jaren in bezit van een BGE large en nog nooit zelf pizza gemaakt..
Sterker nog, voor Vaderdag 2021 zelfs een pizzaschep gekregen, pizzasteen al een paar jaar geleden bij de Lidl (lag in t aanbiedingschapje) meegenomen.
Kort geleden had m’n vriendin een gratis pak pizzabloem meegekregen bij basbq in het mooie Uden .

Nu “moest” ik wel!

Even googelen en als uitgangspunt een recept van bbqjunkie gebruikt, had niet de hele dag de tijd dus voor het pizzadeeg de “1 uur rijzen - versie” aangehouden.
Recept staat hier : https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/pizza-bianca-met-spek/

Ben absoluut geen bakker en deeg maken is niet echt mijn ding, maar moet zeggen het ging echt super makkelijk. Heb geen keukenmachine dus het werd ouderwets handwerk.
10 minuten kneden en het deeg in een plastic bak, afdekken met een vochtige theedoek.
Toen bbq aan, ben voor ca 280-290 graden gegaan. Indirect en pizzasteen op het rooster.
Na 1 a 1,5 uur was het deeg verdubbeld in volume, beetje bloem op het aanrecht, pizza bol (eerst verdeeld in kleine deegbollen) met de hand tot een dunne pizza gemaakt.
Belegd met crème fraiche, uitgebakken ontbijtspek, gewokte spinazie, knoflook, rode uit, wat versgemalen peper en geraspte kaas (recept iets aangepast ).
Pizzaschep er onder (ging erg gemakkelijk trouwens) en hop op de BGE. Na ca 7-8 minuten was de eerste pizza klaar, had 5 pizzabollen gemaakt want ging er van uit dat er wel een of twee zouden sneuvelen.. maar niets bleek minder waar. De eerste pizza was goed gelukt en echt heerlijk, had eerlijk gezegd verwacht dat het deeg zou mislukken, dat de pizza niet van de schep zou gaan of de pizza zou verbranden.

Uiteindelijk nog wat verschillende pizza’s gemaakt en ook de buurtjes blij gemaakt met pizza, vijf pizza’s bleek toch wel veel voor drie personen.

Vanaf nu staat er vaker pizza op het menu hier!

Hier wat foto’s :

5e784fde3c7cf7d3b23403f924fe737a.jpg


5a9f3a8fd1d50c40eac24627454d8293.jpg


b84783839a6196165cae291591817e44.jpg


b9287e5ad21cdf3fe9f35fec1fecd96c.jpg


71318b67d5bb0930e7ce58feb53566f2.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja lekker man, mooi gelukt!
 
Mooi hoor! Erg lekker.

Tof dat je dit lekker door toedoen van je vriendin hebt ontdekt, nu kun je gaan experimenteren met bloem en diverse beleg.
 
Ziet er goed uit, moet ik toch ook eens gaan proberen.
 
Hartstikke leuk om zelf pizza te maken! Is goed gelukt ook. Wat is je steen nog mooi wit. Bij mij is die ondertussen helemaal bruin van de bbq 😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan