BasBQ
Beef en Steak

Pizza ๐Ÿ•๐Ÿ•

 
 

Brownie

Sprokkelaar
Berichten
42
Update, nu met foto's ๐Ÿ˜‚

Vandaag weer zelf pizza's gemaakt. Alles vers en saus en deeg zelf gemaakt. Simpel maar o zo lekker! Favoriet bij de kids en ook papa en mama genieten mee. Tip van flip, scheutje van je favoriete BBQ saus door je tomatensaus mengen, heerlijk.

IMG_20210103_150759.jpg
IMG_20210103_152410.jpg
IMG_20210103_173151.jpg
IMG_20210103_181800.jpg
IMG_20210103_182445.jpg
IMG_20210103_182449.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mm, kan geen foto's uploaden. Hij stuurt ze wel maar komen niet bij het bericht.
 
Hoi Brownie, wat een mooie foto's!!! Heb je toevallig ook een foto van de onderkant van de pizza? Ik ben erg benieuwd naar de bruining daar.
 
Hoi Brownie, wat een mooie foto's!!! Heb je toevallig ook een foto van de onderkant van de pizza? Ik ben erg benieuwd naar de bruining daar.
Nee helaas, eerste pizza was perfect qua bodem en mooie tint en smaak. Tweede was de pizzasteen toch weer iets te heet(ondanks afkoelen met natte doek) en daardoor op sommige plekken tegen het zwarte aan. Iemand nog tips om de temp van de pizza steen lager te krijgen? Ik bak de pizza op Dome temperatuur 300 gr
 
Ik heb eerder het probleem dat de pizza steen afkoelt na het bakken van de eerste pizza. BGE staat bij mij op 450.. Misschien pizza minder dik beleggen?
 
Ik heb eerder het probleem dat de pizza steen afkoelt na het bakken van de eerste pizza. BGE staat bij mij op 450.. Misschien pizza minder dik beleggen?
Pizza les 1: LESS IS MORE.
Echt waar miesder, hou je in en de pizza wordt stukken beter. Hou ook rekening met ingredienten die vocht verliezen tijdens het bereiden (kaas, verse tomaten, champignions etc). Daarintegen, als jouw steen ook 450 graden is moet de onderkant allang dicht geschroeid zijn alvorerns dit vocht de bodem raakt..
PS. ik heb nog geen pizza gezien van jou, dus of je te veel doet weet ik niet.
Ik vind deze pizza redelijk aan de max, maar zoals je ziet is het goed gekomen.

Ontopic;
Die laatste foto is gaaf man!
Zeer goede pizza, altijd +1
 
Pizza les 1: LESS IS MORE.
Echt waar miesder, hou je in en de pizza wordt stukken beter. Hou ook rekening met ingredienten die vocht verliezen tijdens het bereiden (kaas, verse tomaten, champignions etc). Daarintegen, als jouw steen ook 450 graden is moet de onderkant allang dicht geschroeid zijn alvorerns dit vocht de bodem raakt..
PS. ik heb nog geen pizza gezien van jou, dus of je te veel doet weet ik niet.
Ik vind deze pizza redelijk aan de max, maar zoals je ziet is het goed gekomen.

Ontopic;
Die laatste foto is gaaf man!
Zeer goede pizza, altijd +1
Ik heb zelf geen problemen alleen dat de steen eerder afkoelt na het bakken dan dat hij heter word. Met minder dik beleggen doelde ik op Brownie dat de onderkant zwart was en de bovenkant blijkbaar nog niet goed.
 
Ik heb zelf geen problemen alleen dat de steen eerder afkoelt na het bakken dan dat hij heter word. Met minder dik beleggen doelde ik op Brownie dat de onderkant zwart was en de bovenkant blijkbaar nog niet goed.
Ik snap m.
Maandag ochtend, eerste werkdag na een tijd.. excuus :ROFLMAO:
 
Ik heb altijd de indruk dat de steen net warmer wordt. Want ik bak rond de 400ยฐ en dan is de pizza op +/-4 min klaar. Als ik die tijd aan hou bij de 5de of 6de, zijn de randjes al zwart. Dus hoe langer ik bak, hoe korter hij erop moet.
 
Bellisimo. De temperatuur van je bbq is ร‰รฉn maar die van de steen is twee. De temp van de bbq loopt sneller op dan je steen. Door langer voor te verwarmen komen de twee dichter bij elkaar. Handig is in deze een infrarood tempratuur meter.
 
Mooie pizza gemaakt en iedereen tevreden ๐Ÿ‘๐Ÿป
 
Mooie foto's en een lekkere pizza
Perfect toch?

Lekker hoor
 
Ziet er mooi uit! Ik heb mn bastard vaak rond 375/400gr voor pizza. Nooit last van aangebrande bodem. Evt is een fredstone de oplossing voor je. Ik gebruik zelf de fredstone en dat gaat goed.
 
Pizza; altijd +1! Bezorg je ook?
Dank voor het delen, zien er super uit! En je hebt ook nog iets tussen de steen en je hitte schild? Waarom heb je dat dan?
Hierdoor wordt de pizzasteen niet zo heet en verbrand de bodem minder snel.
 
Lekkere pizza. Ziet er goed uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan