BasBQ
Beef en Steak

Pinwheels van bavette

 
 
 

Cherrywood

Gemarineerd
Berichten
2.200
In de rookkamer want geen foto's van op de Q en ook al niet van het resultaat....
ab0f2577ee668c90d72d4ee6b434450b.jpg


Maar omdat het resultaat na al het geworstel bij het oprollen uiteindelijk best toonbaar en erg lekker was wilde ik deze toch delen...
Recept "vrij naar Smokey Goodness":
Bavette vlinderen. Pezo.
Vullen met spek, geblancheerde spinazie, gedroogde tomaat, Italiaanse kruiden en een pittige kaas.
Op binden en plakken van ca 2-3 cm snijden.
Op gietijzer gegrild tot kern 52-54 graden.

Deze komt zeker nog eens terug


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Lijkt me zeer lekker. Moet ik ook eens maken.

Mss een gekke vraag. Maar is het niet makkelijker om eerst de rollade rondom te grillen en dan de schijfjes te snijden en dan de andere kanten af te grillen?
 
Lijkt me zeer lekker. Moet ik ook eens maken.

Mss een gekke vraag. Maar is het niet makkelijker om eerst de rollade rondom te grillen en dan de schijfjes te snijden en dan de andere kanten af te grillen?
:rolleyes:Dat is een goeie..........
Maar ik denk dat je dan snel te gaar wordt.
Ik ga volgende keer niet dikker dan 2 cm......
Ik heb ze nu als een soort "steaks" gegrild op gietijzer.
Lekker korstje aan de grote ronde zijdes.

Maarrrrrr het forum zou het forum niet zijn als er hier geen ervaring mee was. Dus ik sta open voor de ervaringen van anderen.
 
Bij de Pinwheels is de gehele oppervlakte van "de cirkel" in contact met het gietijzer. Toch wel een andere bereiding. Meer korst.

Zie deze geleende foto (met dank aan Smokey Goodness)

1670916501171.png


Maar de rollade is ook zeker niet te versmaden :love:
 
Wat je ver haalt is lekker zeggen ze weleens, maar vaak is het ook dichtbij te vinden.
Gewoon hier bij recepten.

 
@Ewald: "touché" en bedankt!
Daarbij is het recept van @Jet een stuk duidelijker en uitgebreider!

Op de foto is ook goed te zien dat de "pinwheel bereiding" meer korst oplevert dan de rollade.
Toch echt wel wat anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan