BasBQ
Beef en Steak

Picanha

 
 

danibierhoff

Vuurmaker
Berichten
65
Ik ben thuis de enige die rood vlees eet. Een groot stuk biefstuk op de BBQ is dus iets wat ik niet zo vaak doe als ik eigenlijk zou willen.

Vandaag heb ik voor het eerst een picanha gemaakt. Een bescheiden exemplaar van ongeveer 1 kg. Goed gelukt als je het mij vraagt. Lekker icm de chimichurri, grotendeels uit eigen tuin.

Het opwarmen van de restjes doe ik morgen sous vide. Ik heb toevallig ooit zo’n apparaat gekocht en heb ondervonden dat dat best aardig werkt.

432E7617-6BBD-471D-A665-34F3097A49B2.jpeg


8D3861EE-D6F6-46A9-8EBA-5C72561BAFC4.jpeg


63F92EDF-369A-4A3C-A7A3-4DCC253A9569.jpeg


11E58244-4773-4594-8886-A0E824B8ECCC.jpeg


97BBD2E0-6919-4841-9B63-A7A1225FE56B.jpeg


707F213A-0BD2-4CB2-8570-7FA330EF5A84.jpeg


6BC35845-D8DA-4F64-A93B-A42855825347.jpeg


213B1942-8995-4AFF-BFB5-59EE262EACF8.jpeg
 
Ziet er uit als een heerlijk maaltje. Surf en Turf. Het verboden woord zal je vast vergeven worden 😛
 
Laatst bewerkt:
Sous-vide 😉 Maar als dat gebruikt wordt voor je kliekjes dan is het geen probleem. Als je je maaltijd zo gaat maken en hier post dan is het een ander verhaal.
 
Hoezo is er wat over? 😜

Ik had hem in twee stukken bereid. Magere delen opwarmen haalt meestal niet het beste naar boven van het vlees.
 
Hoezo is er wat over? 😜

Ik had hem in twee stukken bereid. Magere delen opwarmen haalt meestal niet het beste naar boven van het vlees.
Tja, soms is het leuk om een wat groter stuk vlees te bereiden. Maar dat hoef ik jullie denk ik niet te vertellen. 😁

De enige manier om dit opnieuw op te warmen die ik acceptabel vind is (voor zover ik tot nu toe weet) is sous vide. Maar blijkbaar is dat een grote schande 😂
 
Nee hoor, dat is geen schande. En er zijn hele mooie gerechten te maken met sous vide. Alleen is dit niet de plaats om die gerechten te posten. We zijn een barbecueforum. En er zijn op internet genoeg plekken waar die creaties een thuis vinden.
Maar zoals ik al zei. Opwarmen kan prima op die manier. Alleen had ik een mooie steak van die picanha afgesneden en die dan de volgende dag even op gietijzer of de speksteen gedaan. Dan heb je uit één stuk vlees twee verschillende bereidingen.
 
Tja, soms is het leuk om een wat groter stuk vlees te bereiden. Maar dat hoef ik jullie denk ik niet te vertellen. 😁

De enige manier om dit opnieuw op te warmen die ik acceptabel vind is (voor zover ik tot nu toe weet) is sous vide. Maar blijkbaar is dat een grote schande 😂
Niet opwarmen, maar koud dun snijden voor op een broodje 😋😋
 
Mooie bereiding, heerlijk maaltje zo
 
Koud heel dun snijden en dan op een knapperig broodje met wat mayo gemengd met mierikswortel 💃🏻💃🏻
 
Watertandend lekker, mooi kleurtje, mooie bereiding en met de garnalenspies een mooie Bistro-waardige Surf en Turf.
Zelfs de maiskolf siert het bordje, heel mooi. Ben zelf niet zo'n fan van maiskolf, en hier thuis wordt Pico de Gallo beter ontvangen dan chimmichurrie.
 
Mooie Picanha. Ik zelf deel ze altijd op in stukken van ongeveer 500/600gr. Gaat perfect. Die kunnen dan low en slow, aan het spit. Of gewoon direct grillen. Je cuisson is iig top. Zo lust ik ze het liefst.

(ps) z’n stuk van een kilo vreet ik zo op. Zeker als het maar zo incidenteel op de Q mag 😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan