BasBQ
Beef en Steak

Picanha

 
 

Tom

Kooltjesharker
Berichten
169
Hoi allemaal,

Gisteren met Vaderdag heb ik van mijn zoontje en mijn vriendin een Forged olive koksmes gekregen en uiteraard moest ik die dezelfde dag nog gaan uitproberen😂.

Het was alweer even geleden dat ik iets had gemaakt op de bbq ivm verhuizen/verbouwen.

Maar de dag van te voren naar de Makro gegaan voor een mooi stuk picanha.
124A313C-8468-4AE6-AC1A-CB22076A86E4.jpeg

Ik heb de methode van bereiden aangehouden van @noskos 😁👍🏼
Ik heb de Kamado op een temperatuur laten komen van 130 graden en een opstelling van een indirecte en een directe zone gemaakt.
De picanha heb ik even drooggedept en evt hele harde vetstukjes en vliesjes eraf gesneden.
Vervolgens de vetcap kruislings ingesneden en beefrub van vanBeekum gebruikt om rondom in te rubben. 15-20 min even laten intrekken onder folie in de koelkast.

Nou heb ik in al mijn enthousiasme vergeten foto’s ervan te maken haha.

Eerst de vetcap even aangezet boven het directe gedeelte zodat die alvast opgang zou komen en daarna ongeveer 45 min op 130 graden indirect tot een kerntemperatuur van 47-48 graden.
Toen de Q even flink opgestookte om de vetcap en het vlees een lekker krokant korstje te geven.
Toen het vlees eraf kwam had ik een kerntemperatuur van 52-53 graden

En dit is het eindresultaat.😃
E12CDEDE-05D2-4A51-9E33-248FAAE7ACF5.jpeg


Wat een heerlijk stuk vlees en toch redelijk makkelijk te maken.🤤
Echt een aanrader.
Bedankt voor het lezen en voor de volgende keer zorg ik voor wat meer foto’s 😂.
 
Thnx!
Ja en het is echt vlijmscherp. Ging er moeiteloos doorheen.
 
Mooie garing!
Geen foto van het vlees op de bbq?
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom
Heerlijk stuk vlees en een prachtig mes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom
Dat ziet er heerlijk uit.
Door het ontbreken van de foto op de BBQ gaat deze toch verplaatst worden. Alsook even de bemerking maken dat deze bereiding niet onder low & slow valt. Iets dat me de allereerste keer ook is gebeurt :ROFLMAO:

Komt goed voor de volgende keer. Ik had graag een stukje gehad.
 
Ziet er een lekker stukje vlees uit en dat mes is ook een mooie aanwinst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom
Dat ziet er heerlijk uit.
Door het ontbreken van de foto op de BBQ gaat deze toch verplaatst worden. Alsook even de bemerking maken dat deze bereiding niet onder low & slow valt. Iets dat me de allereerste keer ook is gebeurt :ROFLMAO:

Komt goed voor de volgende keer. Ik had graag een stukje gehad.
Oh da meen je haha ik dacht dat dat wel was omdat het onder de 150 graden is gemaakt hahaha
 
Terug
Bovenaan Onderaan