BasBQ
Beef en Steak

Picanha

 
 

corny121

Vuurmaker
Berichten
50
Maar weer eens picanha gemaakt, ouders en schoonouders kwamen eten. En wilden dat beide graag eens eten. Nou zo gezegd, zo gedaan.

61a51dcc2e694dc5b17926f98400ed3f.jpg

Stukje van 1,7 kg voorzien van wat zout en peper..

f82694fef8cf0b31838aabcfcc01035d.jpg

Rustig op zo’n 110 graden naar 47 kern..

b9745fb22264e2eebb356759593f7b83.jpg

Daarna nog even direct afgrillen naar ongeveer 54-55 graden..

e5db052f8b618b871e99be5d9e8c8098.jpg

Kwamen een paar vlammen bij..

57c418e20675ca02a3795eeef3bbf41a.jpg

Prima resultaat op het bord. Iedereen blij. In combi met zoete aardappelen, gewone bakaardappeltjes en ratatouille.
 
Ik vind picanha door de populariteit die het gekregen heeft, eigenlijk ondergewaardeerd.
Het is zo'n normaal stukje geworden door de gemakkelijke bereiding, maar het is zo zo zo een lekker stukje rundvlees.
Geen chimmichurri erbij gedaan?
 
Mijn favoriete stukje vlees. Helaas is het door de populariteit ook relatief veel duurder geworden.
 
Helaas is het door de populariteit ook relatief veel duurder geworden.

Ja inderdaad, dat gaat helemaal de verkeerde kant op :D
Het is nog niet gek lang geleden dat je €20,- / kg betaalde voor australian angus grain fed picanha. Die tijd is wel voorbij, tenzij je misschien wat binnendoor-inkoopkanalen hebt.
Hoe dat bij rundvlees werkt weet ik eigenlijk niet, maar bij varkensvlees staat de wereld redelijk op zijn kop, waarbij pootjes per kg meer opbrengen dan varkenshaas. Gekkenhuis!
 
Geen chimmichurri erbij gedaan?

Zoals dat vaker gaat. Had alles voor de chimmichurri in huis. Maar vergeten. Qua planning liep ik vandaag zoiezo in alles achter de feiten aan. Maar ach.

En ja, ook de prijs van dit mooie stukje vlees rijst de pan uit. Had van mij niet gehoeven.
 
Mooi gekleurd en iedereen tevreden, dat is een mooi compliment
 
Ziet er goed uit hoor, mooie sessie! 🔥
 
Mooie sessie, de vlammen blijven spectaculair.
 
Terug
Bovenaan Onderaan