BasBQ
Beef en Steak

Picanha zacht/stevig

Job7777

Sprokkelaar
Berichten
41
Ik ben een grote fan van Picanha, en maak meestal stukken klaar van zo'n 0.8-1 kg klaar. (reverese sear, botswana lobatse graham)
Laatst had ik eters en heb ik een 1.8kg duitse simmentaler gekocht en klaargemaakt.

Wat mij opviel was dat er een enorm verschil in structuur zat, de Simmentaler was veel steviger dan de kleinere stukken graham die ik gewend was.

Mijn vraag is, komt dit verschil door het soort ras of door de grootte (gewicht) van het stuk vlees? (of een combi)
Ik kan me zo voorstellen dat de 1.8kg simmentaler van een ouder, groter rund afkwam met daardoor een wat taaiere structuur.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Dat zal idd met het ras te maken hebben.
Daarnaast is 1,8kg erg groot voor een picanha, deze is waarschijnlijk ruim uitgesneden en bevat daardoor een stuk van de kogel (als ik het goed heb  :blush: )
 
Ik vindt het verschil tussen kalf en rund al enorm. Geef mij het kalfje maar. Heerlijk.... ik loop ff naar mn vriezer nu

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
MarcovdK zei:
Ik vindt het verschil tussen kalf en rund al enorm. Geef mij het kalfje maar. Heerlijk.... ik loop ff naar mn vriezer nu

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

LOL! dank je wel voor jullie reacties, ik hou het voortaan bij de kleinere stukken.
En ik ga meteen een kalfspicanha bestellen om te proberen.  :D
 
Heeft behalve met het ras ook met de voeding te maken. Graan gevoerde runderen hebben een fijner vet dooradering en blijven daardoor malser.
 
1,8k is wel erg groot. Hier meestal 1,2k.
 
Terug
Bovenaan Onderaan